Új tartalmak a Tudásbázisban
2020. február 22.
A Digitális Témahét 2020 egyik kiemelt területe a digitális gyermekvédelem és a médiaműveltség fejlesztése. Nagy örömünkre szolgál, hogy az ebben a témában projektet indító pedagógusok felkészülését idén a Tudásbázisunk újabb tartalmaival is segíthetjük.
Timár Borbála, a Digitális Gyermekvédelmi Stratégia pedagógiai szakértője a Digitális Káprázatok – új média oktatást segítő tananyagokhoz készített négy kiemelt téma mentén projektötleteket. Az elkészült módszertani leírások mindegyike a Digitális Káprázatok egy-egy témáját bevezető foglalkozás-sorozat kibővített változata, amelyek két típusú, egy kutató és egy kreatív projektötletet is tartalmaznak.
A tananyagok, miközben olyan aktuális problémákat dolgoznak fel, mint az online bántalmazás, a testképzavar vagy a fake news jelensége, az ajánlott, digitális eszközhasználatra is erősen építő tevékenységek révén a diákok problémaközpontú, kritikus gondolkodásának fejlesztésére, valamint a kreatív és alkotó eszközhasználatuk alakítására helyezik a hangsúlyt. A tananyag négy, a tudatosabb internethasználattal foglalkozó kisfilmet is tartalmaz, amelyek kiváló ráhangoló elemei lehetnek a témát feldolgozó pedagógiai folyamatoknak.
A négy kiemelt téma és a kapcsolódó módszertani leírás rövid ajánlója:
A Digitális Káprázatok tananyagcsomag egyes egységei azonban önmagukban is projektközpontúak, ezeket kibővített formában (elérve az ötórás minimumot) szintén érdemes projektötletként használni, ilyen A dezinformáció és a fake news, illetve a Részvétel az e-társadalomban témakör.