Tudásbázis - Archívum

Itt élünk mi (IKT Műhely)

Nemes-Nagy Katalin Erika

9. évfolyam

Módszertan

A projektben a tanulók megismerkednek a lakóhelyük környezetében található természetvédelmi és környezetvédelmi szempontból fontos területekkel, üzemekkel és az ott dolgozók foglalkozásával. Minden kirándulást előre megterveznek és tanári segítséggel megszerveznek, majd dokumentálják fotók, videók és interjúk formájában, melyben egy külső szakértő nyújt segítséget.

 

Tovább

Nem mind arany, ami fénylik (IKT Műhely)

Balázs Katalin

8. évfolyam

Módszertan

A "Nem mind arany, ami fénylik" című portfólió 10 tanórában dolgozza fel a fémek témakörét. Projektalapú oktatás során, digitális eszközök és internetes felületek használatával tanultuk meg a tananyagot egy 8. évfolyamos, nyolcosztályos gimnáziumi osztály egyik csoportjával.

 

Tovább

Madarat tolláról, embert profiljáról (IKT Műhely)

Tóth Anna

5. - 8. évfolyam

Módszertan

A projekt során a diákok a közösségi oldalakról és az internet veszélyeiről végeznek kutatómunkát, majd ötleteket adnak, hogyan lehet ezeket a veszélyeket elkerülni. Felépítünk egy stratégiát, hogyan lehetne minél több (fiatal) ember figyelmét felhívni ezekre a veszélyekre, majd kivitelezzük ezeket az ötleteket. figyelmét felhívni ezekre a veszélyekre, majd kivitelezzük ezeket az ötleteket.

Tovább

Places (IKT Műhely)

Csanády Szilvia

11. évfolyam

Módszertan

A diákokkal az utazás, nyaralás témakört dolgozzuk fel oly módon, hogy egy digitális utazási katalógust készítünk, amely a tankönyv e témakörét feldolgozó fejezetének úti céljait tartalmazza.

A projekt célja, hogy a diákok felelevenítsék az utazás témaköréhez kapcsolódó szókincset és nyelvtant, valamint új szavakkal, kifejezésekkel bővítsék azt. Megtanuljanak bemutatni, leírni egy helyet, önállóan megfogalmazni, kifejezni és megosztani a véleményüket, javaslatot tenni.

Tovább

Nyugat 2.0 (IKT Műhely)

Németh Mónika

11. évfolyam

Módszertan

A Nyugat folyóirattal, illetve első nemzedékének alkotóival ismerkedünk meg. Az adatok, információk ismeretében a diákok elkészítik a Nyugat, illetve az egyes alkotók "Fakebook" oldalát, s az így „létrehozott” karakterek „bőrébe bújva” kommenteket írnak egymás oldalára. A projekt végére elkészül egy weboldal, amelyen a "Fakebook" oldalak, illetve a blogok linkjei is szerepelnek.

 

Tovább

Versbebújó (IKT Műhely)

Benedekné Fekete Hajnalka

4. - 8. évfolyam

Módszertan

A projektben Weöres Sándor két kötetét (Bóbita, Ha a világ rigó lenne) ismeri meg a tanulócsoport. A tanulók a verseket feldolgozzák, illusztrációkat készítenek (papíron és rajzolóprogramok használatával). Verskártyákat készítenek verselő activity játékhoz. 

Tovább

Úgy érted, ahogy én értem? (IKT Műhely)

Skultéty Zoltánné

7. évfolyam

Módszertan

A projekt célja a hatékony metakommunikáció feltérképezése. A főbb tevékenységek közé tartoznak: kommunikáció, metakommunikáció fogalmának megismerése, kommunikációs játékok, angol órán a feelings, gestures, mimes témakörök szókincsének összegyűjtése, ehhez saját flashcardok készítése, ezekkel gyakorló online alkalmazások készítése, némafilmek feliratozása, saját filmek készítése, ezek feliratozása.

Tovább

Vizes környezetünk fizikája (IKT Műhely)

Filep Doina Otília

7. évfolyam

Módszertan

A projektben a tanulók a hidrosztatika témakörhöz tartozó fogalmakat fogják megismerni. A tanulóközpontú tanulási folyamatok során a gyerekek új ismereteket szereznek, IKT eszközöket használnak. A diákok kísérleteznek, vázlatot írnak, kinyilvánítják véleményüket szóban és írásban, feladatlapot készítenek, fényképeznek, saját terméket hoznak létre, mindezt hagyományos módon és új módszerek, eszközök használatával.

Tovább

Gépírás Scratch-csel? (CodeWeek Hungary 2015.)

Vindics Dóra

9. - 10. évfolyam

Módszertan

Mindennapi munkánk során gyakran használunk számítógépet, kell szövegeket begépelnünk. Mindez sokkal hatékonyabb, ha gyorsan tudunk gépelni. Készítsetek olyan játékprogramot, amivel a gépírást tudjátok gyakorolni!

Az óravázlat segít abban, hogyan szervezd ezt a tanórádon.

Tovább