Biztonságos Internethasználat oktatóanyagok
Safer Internet Magyarország
1. - 12. évfolyam
Taneszköz, tananyag
Snapchat, Twitter, Instagram? Mik ezek? Hogyan beszélgessek diákjaimmal a netes gyűlölködésről? Mit tanítsak nekik az internetbiztonságról? Megtalálod a válaszokat a Safer Internet Magyarország oktatási anyagai között.
Emberke az osztályunkban (IKT Műhely)
Bosányi Éva
3. évfolyam
Módszertan
Az "Emberke az osztályunkban" projekt Erich Kästner: Az Emberke c. könyvét dolgozza fel. Az olvasóvá nevelés mellett az érzelmi nevelésre, a kreativitásra, az önálló gondolkodás fejlesztésére összpontosítunk. Kihasználva a könyv alapgondolatát a másság elfogadására és a jellemformálásra is kiváló lehetőséget nyújt a könyv és a projekt.
Úgy érted, ahogy én értem? (IKT Műhely)
Skultéty Zoltánné
7. évfolyam
Módszertan
A projekt célja a hatékony metakommunikáció feltérképezése. A főbb tevékenységek közé tartoznak: kommunikáció, metakommunikáció fogalmának megismerése, kommunikációs játékok, angol órán a feelings, gestures, mimes témakörök szókincsének összegyűjtése, ehhez saját flashcardok készítése, ezekkel gyakorló online alkalmazások készítése, némafilmek feliratozása, saját filmek készítése, ezek feliratozása.
Gépírás Scratch-csel? (CodeWeek Hungary 2015.)
Vindics Dóra
9. - 10. évfolyam
Módszertan
Mindennapi munkánk során gyakran használunk számítógépet, kell szövegeket begépelnünk. Mindez sokkal hatékonyabb, ha gyorsan tudunk gépelni. Készítsetek olyan játékprogramot, amivel a gépírást tudjátok gyakorolni!
Az óravázlat segít abban, hogyan szervezd ezt a tanórádon.
Készíts mesekönyvet Scratch-ben! (CodeWeek Hungary 2015.)
Szilágyi Csilla
3. - 4. évfolyam
Módszertan
Milyen kincseket rejt az erdő? Kubu maci és barátai segítségével választ kapunk a kérdésre. (Persze, ha az óravázlat nyomán megtartjuk az órát.) A mesekönyv szerkesztése közben a tanulók megismerkednek a Scatch programozás alapjaival, fejlődik problémamegoldó készségük és kreativitásuk.
Kicsikkel így kezdj programozni!
Tanulmány a Digitális Mintaiskola Program tapasztalatairól
Informatikai Vállalkozások Szövetsége
1. - 12. évfolyam
Módszertan
A 2017-ben 10 iskola bevonásával elindult Digitális Mintaiskola Program célja, hogy választ adjon a digitális pedagógia intézményi bevezetése kapcsán felmerülő infrastrukturális és pedagógiai kérdésekre. A elkészült tanulmányt haszonnal forgathatja bárki, aki az oktatás digitalizálásában érdekelt.