Úgy érted, ahogy én értem? (IKT Műhely)

Skultéty Zoltánné

7. évfolyam

Módszertan

Összefoglaló

A projekt célja a hatékony metakommunikáció feltérképezése. A főbb tevékenységek közé tartoznak: kommunikáció, metakommunikáció fogalmának megismerése, kommunikációs játékok, angol órán a feelings, gestures, mimes témakörök szókincsének összegyűjtése, ehhez saját flashcardok készítése, ezekkel gyakorló online alkalmazások készítése, némafilmek feliratozása, saját filmek készítése, ezek feliratozása.

A projekt kezdetén felmérem, hogy milyen ismerettel rendelkeznek a tanulók. Megbeszéljük, hogy mit kellene tudniuk. A munka során folyamatosan ellenőrizzem a munkát, rászoktatom a gyerekeket az ellenőrző lista használatára. Csoportos és egyéni megbeszéléseken értékeljük az addigi munkát. A gyerekek a folyamatos értékelés céljából haladási naplót vezetnek a projekt blogoldalán, folyamatosan figyelik egymás munkáját, egymásnak tanácsot adnak, megírják véleményüket. Munkájukról prezentációt is készítenek, és a filmekkel együtt bemutatják a csoportnak. A szótanuló alkalmazásokat más diákcsoporttal kipróbáltatják, és értékeltetik munkájukat. A filmeket külső szakértő is ellenőrzi. A prezentációkról ellenőrző lista alapján önértékelést készítenek, melyek alapján értékelni fog a csoport és a pedagógus is. Csoportos és egyéni megbeszéléseken segítjük a tevékenységeket, értékeljük az addigi munkát. A gyerekek a folyamatos értékelés céljából haladási naplót vezetnek a projekt blogoldalán, folyamatosan figyelik egymás munkáját, egymásnak tanácsot adnak, megírják véleményüket. Munkájukról prezentációt is készítenek és a filmekkel együtt bemutatják a csoportnak. A szótanuló alkalmazásokat más diákcsoporttal kipróbáltatják, és értékeltetik munkájukat. A filmeket külső szakértő is ellenőrzi. A prezentációkról ellenőrző lista alapján önértékelés készítenek, a csoport és a pedagógus is ezek alapján értékel.

A portfólió letölthető innen.

Fejlesztési cél

  • feladatok meghatározása, rangsorolása és végrehajtása közvetlen felügyelet nélkül
  • az idő és a munkamennyiség hatékony kezelése
  • eredményes együttműködés másokkal, különböző csapatokkal, egymás és egymás véleményének tisztelete, a csoportmunkában való alkalmazkodás, a kitűzött célok együttes elérése.
  • gondolatok és ötletek világos és hatékony kifejtése szóban és írásban
  • eredeti gondolkodás és találékonyság
  • a technológia mint eszközt alkalmazása a kutatás és az információk rendszerezése, értékelése és kommunikációja érdekében
  • az információkhoz való hozzáférés és az információhasználat erkölcsi/jogi problémáinak alapvető megértése
  • a társak erősségeinek felhasználása a közös cél eléréséért

Eszközigény

fényképezőgép, számítógép(ek), digitális fényképezőgép, internet-hozzáférés, nyomtató, projektor, videokamera, levelezőprogram, képfeldolgozó, böngésző, multimédiás alkalmazások