Digitális Témahét pályázatok

2019. november 04.

 

A 2019/20-as tanév Digitális Témahét pályázatai 2020-ban jelennek meg.

 

A 2019-es pályázat

A Digitális Pedagógiai Módszertani Központ 2019-ben is pályázatot hirdetett a Digitális Témahéten projektet megvalósító pedagógusok, valamint köznevelési intézmények számára.

A pályázatra olyan – minimum 5x45 perc időtartamú – projekteket vártunk, amelyek a tanulók/gyerekek önálló közös tevékenységére, együttműködésére épülnek, s amelyekben a pedagógus szerepe a munka segítése, szükség szerinti támogatása. A digitális pedagógiai módszertannal támogatott projekt során a tanulók/gyerekek valamilyen komplex, több oldalról megközelíthető problémát oldanak meg, s eredményként tárgyi vagy szellemi produktumot állítanak elő közösen. A projektek több műveltségi területhez is kapcsolódhatnak egyszerre. A dokumentációnak be kell mutatnia a pedagógiai folyamatot, azt, hogy mi történt a projekt megvalósítása, a tanulási folyamat során. A pályázók használhatják a Digitális Témahét projektterv sablonját is (nem kötelező).
 

A 2019-es Digitális Témahéten minden eddiginél több díj várta a sikeres mini projektek megvalósítóit.

 

Díjak

A három legjobb projektet megvalósító pedagógus 200 ezer Ft, 150 ezer Ft és 100 ezer Ft értékben kaphat a digitális pedagógiát támogató eszközöket, míg a három legjobb pályázatot benyújtó köznevelési intézmény 400 ezer Ft, 300 ezer Ft és 200 ezer Ft értékben juthatott értékes eszközökhöz.

 

A Digitális Témahét partnerei a fentieken kívül további különdíjakat ajánlottak fel. A különdíjakról szóló információk itt érhetők el.

A nyertesek ünnepélyes keretek között vehetik át a díjakat a Digitális Oktatási Konferencia és Kiállításon Budapesten 2019. június 8-án.

A pályázatra érvényes regisztrációval és a tanév során, a beadási határidő előtt megvalósított mini projektekkel lehet jelentkezni.

 

Általános értékelési szempontok: 

  • projektpedagógiai elvek teljesülése 

  • programozási nyelv/környezet aktív használata 

  • digitális kompetencia fejlesztése 

  • digitális eszközök használata 

  • illeszkedés a kerettantervekhez 

  • eredetiség, újszerű ötletek 

  • szakmai tartalom 

  • formai megjelenés