Timár Borbála - Digitális Gyermekvédelmi Stratégia
9. - 12. évfolyam
Módszertan
A Digitális Jólét Program (DJP) keretében elkészült Magyarország Digitális Gyermekvédelmi Stratégiájának (DGYS) célja, hogy megvédjük gyermekeinket az internet káros tartalmaitól és módszereitől, a kockázataitól, valamint felkészítsük őket, a szüleiket, a tanáraikat a tudatos és értékteremtő internethasználatra.
A DGYS Digitális Káprázatok tananyagainak célja a digitális médiaműveltség (médiaintelligencia) fejlesztése, a digitális eszközökkel támogatott oktatás lehetőségének biztosításával. Az óratervek 2-4 tanórás tematikus egységeket alkotnak, amelyek úgy lettek kialakítva, hogy támogassák ráépülő oktatási projektek megvalósulását.
Az IB1 A tartalom és az információ hitelessége témakör három tanórájának elvégzésével megvalósul a projektre való felkészülés, ezen felül a tanár döntése alapján további 2-4 óra szánható a projekt megvalósítására és értékelésére. A tananyag-egység a saját élményekből és a közösségi média népszerű műfajaiból kiindulva eljut az internetről származó hamis tudományos információk rendszeres, tudatos vizsgálatáig, a forráskritikáig.
https://drive.google.com/drive/folders/1MlQsHlqMR41yWBIAwj6H80uNVrIS2bJ9
Projekttéma:
Tényellenőrzés tudományos területen - kutatás: A tanulók (csoportban vagy egyénileg) egy vagy több tantárgy keretein belül megvizsgálnak és értékelnek egy-egy áltudományos (vagy annak tűnő) nézetet.
Tantárgyak köre
Tartalmi követelmények
Szükséges készségek
Tanulási célok/Tanulási eredmények
Technológia – Hardver
Technológia – Szoftver
Internetes források, alkalmazások
Közgyűjteményi tartalmak