Kasné Havas Erika
9. - 12. évfolyam
Módszertan
Mit tehetünk hétköznapi emberként környezetünk védelmében? Nagyon aktuális téma, s még izgalmasabb, ha idegen nyelvi készségek fejlesztésével társul. A projekt során a diákok megismerik a legsúlyosabb természeti problémákat, ötleteket gyűjtenek ökológiai lábnyomuk csökkentése érdekében, fő produktumként pedig videókat készítenek párokban. A projekt felépítése és a módszerek idegen nyelvi és természettudományos órákon kívül is kiválóan alkalmazhatóak.
A digitális történetmesélés (angolul: digital storytelling, rövidítve DST) egy olyan innovatív, tanulástámogató módszer, amely az egyénre, az egyéni történetekre fordítja a figyelmet. A módszer keretében megtanulhatjuk, hogy egyes, számunkra fontos történeteket fényképek, hanganyagok, filmanyagok, linkek, IKT-eszközök felhasználásával mások számára is hozzáférhetővé tegyük, vagyis továbbadjuk (elmeséljük) a számukra. A „Hogyan tovább az iskolakapun innen és túl?” projekt kiváló lehetőséget ad ennek a módszernek megismerésére és elsajátítására.
Az egyhetes projekt során a diákok négy fő témát dolgoznak fel: (1) legsúlyosabb természeti problémáink, (2) alternatív energia, (3) újrahasznosítás, és (4) hogy mit tehetünk hétköznapi emberként környezetünk védelmében? Minden témakörön két-két páros dolgozik, fő produktumként egy-egy videót készítenek el a Movie Maker és a Wevideo használatával.
A projekt gazdája szerint elsősorban azok a diákok élvezhetik a módszer előnyeit, akik egyébként társaik és tanáraik előtt gátlásaik miatt nehezen nyilvánulnak meg, illetve
akik egyébként az adott tárgyból nem teljesítenek a legjobban, de kreatívak. Vágjunk hát bele!
A módszertani ötlet teljes egészében – a megvalósítás részletes lépéseivel, és a megvalósítást segítő letölthető csatolmányokkal együtt – megtekinthető a Digitális Módszertárban.
Idegen nyelvi kommunikáció; Természettudományos kompetencia; Digitális kompetencia; Hatékony, önálló tanulás; Szociális és állampolgári kompetencia; Kezdeményezőképesség és vállalkozói kompetencia; Esztétikai-művészeti tudatosság és kifejezőképesség