Udvariné Csorba Erika
Ágazat: Gazdálkodás és menedzsment
Ágazati alapoktatás: Gazdálkodás és menedzsment ágazati alapoktatás
Szakma: Pénzügyi-számviteli ügyintéző, Vállalkozási ügyviteli ügyintéző
Tanulási terület: Gazdálkodási alaptevékenység ellátása, Üzleti kultúra és információkezelés
Tantárgy: Digitális alkalmazások, Vállalkozások működtetésének alapismeretei, Kommunikáció
9. - 13. évfolyam
Mintaprojekt
A projekt célja, hogy a csoportban együtt tevékenykedő tanulók megismerjék iskolatársaik szokásait egy bizonyos területen és ezt bemutassák a többi csoportnak, más osztályok diákjainak prezentáció formájában majd a projekt végén egy show keretében minden csoport kap 3 percet, amelyben bizonyíthatja leendő vállalkozása életképességét. Miért van erre szükség? Mert 11. évfolyamon egy virtuális diákvállalkozást hoznak létre és működtetnek, amelynek keretében egy kitalált termékkel vagy szoltáltatással kell kielégíteni a tanulótársak eltérő igényeit. A projekt során kérdőíves felmérést végeznek, amelynek segítségével bizonyítják vagy cáfolják, hogy a kitalált termék vagy szolgáltatás ötlet megállja a helyét, lehet rá alapozni a későbbiekben egy vállalkozást. A kérdőíveket megszerkesztik, kitöltetik, az eredményeket statisztikai eszközökkel elemzik, következtetéseket vonnak le, ok-okozati összefüggéseket keresnek, vitáznak és végül szemléletes formában közzéteszik egy prezentációban, majd egy show műsorban meggyőzik a „Cápákat” leendő vállalkozási ötletük életképességéről.
Statisztikai elemzési eszköztárukat bővíthetik, gépírás ismereteiket, kulturált kapcsolattartási készségüket, marketing tudásukat és digitális kompetenciáikat is fejleszthetik.
Számítógép, tabletek, okostelefonok, projektor, rajzeszközök (színes ceruzák, filctollak)
A/4 méretű gépíró lapok, csoportonként olló, ragasztó, A/4 méretű fehér és színes lapok