Tavaszi szél vizet áraszt

Tóth Lászlóné

5. - 6. évfolyam

Mintaprojekt

Összefoglaló

A tanulók csoportmunkában feltérképezik hazánk vízkészleteit és erről digitális és hagyományos térképeket készítenek. A csoportok közül az egyik a felszíni vizeinket mutatja be és lehetséges vízitúra útvonalakat készít a térképeken, a másik a felszín alatti vizek közül a gyógyvizeket gyűjti össze és jelöli a térképeken a fürdőhelyeket, a harmadik csoport az ásványvizek lelőhelyeit keresi meg és mutatja be.

Az elkészült ismertetőkből egy online kiadvány készül. Az ismertetők anyagából a vízzel kapcsolatos vetélkedőt készítenek, melyet a Föld napján (április 22-én) iskolatársaikkal játszanak majd el.

Fejlesztési cél

Digitális kompetencia:

  • Hozzáférés az információkhoz eredményes és hatékony módon, az adatok hozzáértő és kritikai értékelése.
  • A saját megértés és tanulási igények nyomon követése.
  • Megfelelő és eredményes együttműködés másokkal.
  • Feladatok közvetlen felügyelet nélküli meghatározása, rangsorolása és végrehajtása.
  • Az idő és a munkamennyiség hatékony kezelése.

Matematikai kompetencia:

  • A mindennapi élet és a matematika közötti gyakorlati kapcsolat meglátása, számolási készség fejlesztése.

Természettudományos kompetencia:

  • A hazánk vízrajzáról való átfogó kép kialakítása során a szemléleti térképolvasás fejlesztése.
  • Az érdeklődés felkeltése a közvetlen környezet szépségeinek, értékeinek megismerése és a környezeti problémák iránt.

Eszközigény

Hardver: számítógép vagy laptop a tanulók számára, mobil telefon, internet

Szoftver: Microsoft Office

Alkalmazások: Google Térkép   Easelly   PDFMerge!   Bitly   Piktochart   Online Stopwatch   QR Code Generator stb.