Oláh Tibor
5. - 10. évfolyam
Módszertan
(A foglalkozás a "LEGO demonstrációs segédeszközöket alkalmazó pedagógiai jó gyakorlatok és módszerek tapasztalatainak felhasználása a kereszttantervi kompetenciák és a természettudományos oktatás fejlesztésére" elnevezésű TÁMOP-3.1.15-14-2014-0001 pályázat keretében az IVSZ gondozásában készült.)
A foglalkozás elsődleges célja, hogy a tanulók a már megismert robot irányítási módszereket gyakorolják, tudásukat mélyítsék. Tapasztalják meg, hogy milyen gyakorlati haszna lehet a matematika órán tanultaknak. Használják gyakorlatban is a matematikai ismereteiket. Egy konkrét problémára keressenek megoldást, az elképzelésüket valósítsák meg. Készítsenek megfelelő algoritmust, majd programot hozzá. Tudatosuljon bennük a tesztelés folyamata, a hiba keresés és javítás lépései.
Foglalkozás tevékenységei:
A foglalkozás eredményeként a diákokban rögzül a korábban már tanult robotirányítási technika.
Megértik a tesztelés folyamatának fontosságát, jelentőségét és hasznát.
A foglalkozás időtartama: 2 x 45 perc.
Informatika (kerettantervi ismeretek /fejlesztési célok)