Mesés Mátyás-mondák (tematikus terv)

Bosányi Éva

3. - 4. évfolyam

Módszertan

Összefoglaló

A diákok különböző történelmi személyiségekről olvasva az olvasókönyvben található szépirodalmi és ismeretterjesztő szövegeket dolgozzák fel interaktív online játékok, illetve egyéni és csoportmunkában megvalósuló kreatív digitális módszerek segítségével. Ismereteket szereznek az olvasókönyvi szövegek formai, műfaji sajátosságairól és kommunikációs szándékáról, a mesehősök tulajdonságairól és cselekedeteiről, az olvasott irodalmi művekben szereplők döntési helyzeteiről, végül ennek nyomán lehetőségük nyílik személyes véleményük megfogalmazására is.

Fejlesztési cél

A terv megvalósítása lehetőséget teremt a gyerekek történelmi szemléletének megalapozására, a mondák valóságos és mesés tartalmának keresésére. Az egyes tevékenységek támogatják a tanulók érzelmi nevelését, önálló ismeretszerzésük és kommunikációs képességük fejlesztését. Digitális kompetenciájuk is fejlődik, illetve a véleményalkotás, a kritikai érzék fejlesztését is támogatja a terv. Ugyancsak fontos cél volt a humor felismertetése és a kooperativitás erősítésére. 

Eszközigény

Hardver:

  • tanári PC vagy latop
  • tanulói mobiltelefon vagy tablet vagy laptop

Alkalmazások: