Nemes-Nagy Katalin Erika
9. évfolyam
Módszertan
Ebben a projektben a tanulók megismerkednek a lakóhelyük környezetében található környezetvédelmi szempontból fontos üzemekkel és az ott dolgozók foglalkozásával. Minden kirándulást előre megterveznek, és tanári segítséggel megszerveznek, majd dokumentálják a látogatásokat fotók, videók és interjúk formájában. Az így összegyűjtött anyagból egy tájékoztató glogot (interaktív plakátot) hoznak létre, amely tartalmazza az üzemek rövid bemutatkozó filmjeit, a velük kapcsolatos legfontosabb információkat. Ezekhez kapcsolódóan játékot készítenek. A projekt bemutatására a tanévet záró témahéten kerül sor, ahol a diákok bemutatják az elkészült produktumokat, illetve az érdeklődők kipróbálhatják a játékot is. A projektről készül egy beszámoló, ami az iskolai honlapon jelenik meg.
A projektportfólió letölthető innen.
A projekt célcsoportját olyan tanulók alkotják, akik már befejezték általános iskolai tanulmányaikat, de valamilyen okból nem kezdték meg a szakképzést, vagy lemorzsolódtak. A projekt célja, hogy segítse őket a megfelelő szakma kiválasztásában, miközben megismerkedhetnek az őket körülvevő világ környezetvédelmi problémáival.
A tanulók képesek lesznek:
A tanulók jártasságot szereznek:
Hardver: számítógép(ek), digitális fényképezőgép, internet-hozzáférés, projektor, mobiltelefon, diktafon, kamera, interaktív tábla, szavazórendszer
Szoftver: Microsoft Office Word és Excel, Google Drive, Google Térkép, Google Űrlapok, interaktív tábla szoftver, Windows Movie Maker Live, Glogster, Teamup, Facebook, Padlet