Itt élünk mi (IKT Műhely)

Nemes-Nagy Katalin Erika

9. évfolyam

Módszertan

Összefoglaló

Ebben a projektben a tanulók megismerkednek a lakóhelyük környezetében található környezetvédelmi szempontból fontos üzemekkel és az ott dolgozók foglalkozásával. Minden kirándulást előre megterveznek, és tanári segítséggel megszerveznek, majd dokumentálják a látogatásokat fotók, videók és interjúk formájában. Az így összegyűjtött anyagból egy tájékoztató glogot (interaktív plakátot) hoznak létre, amely tartalmazza az üzemek rövid bemutatkozó filmjeit, a velük kapcsolatos legfontosabb információkat. Ezekhez kapcsolódóan játékot készítenek. A projekt bemutatására a tanévet záró témahéten kerül sor, ahol a diákok bemutatják az elkészült produktumokat, illetve az érdeklődők kipróbálhatják a játékot is. A projektről készül egy beszámoló, ami az iskolai honlapon jelenik meg.

A projektportfólió letölthető innen.

Fejlesztési cél

A projekt célcsoportját olyan tanulók alkotják, akik már befejezték általános iskolai tanulmányaikat, de valamilyen okból nem kezdték meg a szakképzést, vagy lemorzsolódtak. A projekt célja, hogy segítse őket a megfelelő szakma kiválasztásában, miközben megismerkedhetnek az őket körülvevő világ környezetvédelmi problémáival.

A tanulók képesek lesznek:

  • csapatban eredményesen együttműködve közös projektterméket létrehozni;
  • képesek lesznek a szakmákkal kapcsolatban információkat gyűjteni és új javaslatokat kitalálni;
  • együttműködni más tanulócsoportokkal;
  • saját és társaik munkáját megfelelően értékelni;
  • utazást tervezni költségvetéssel együtt;
  • felismerni a környezet megóvásának jelentőségét.

A tanulók jártasságot szereznek:

  • az IKT eszközök és alkalmazások használatában.

Eszközigény

Hardver: számítógép(ek), digitális fényképezőgép, internet-hozzáférés, projektor, mobiltelefon, diktafon, kamera, interaktív tábla, szavazórendszer

Szoftver: Microsoft Office Word és Excel, Google Drive, Google Térkép, Google Űrlapok, interaktív tábla szoftver, Windows Movie Maker Live, Glogster, Teamup, Facebook, Padlet