Klacsákné Tóth Ágota
5. - 12. évfolyam
Módszertan
A pedagógiai terv kész, a diákok kezébe adható kártyacsomagot tartalmaz, amelyek segítségével megismerkedhetnek a kódolás alapjaival. A tanuló az önálló tanulás során a kártya kihívásának mintamegoldása alapján elkészíti a programkódot. Futtatja a programot és értékeli, hogy a futási eredmény megfelel-e a kihívásnak. Ha nem, a mintakód alapján hibakeresést végez. A kész futó programot bemutatja a tanárnak. Az önálló kihívásokkal is egyedül próbálkozik, ha elakad, a kártya hátoldalán talál megoldást, vagy társaitól, illetve a tanártól kér útmutatást. A saját kód bemutatása során értékeli a saját munkáját, társaitól, valamint a tanártól kap szóbeli visszajelzést. A tematikus tervet alkalmazó tanárok a hagyományostól eltérő szerepbe kerülnek, a foglalkozások túlnyomó részében nem ők adják át az ismereteket, a tanulók általában jól elboldogulnak nélkülük. Az órákon van módjuk megfigyelni, kérdésekkel segíteni tanulóik gondolkodását, kreativitását.
Tanulónként micro:bit mikrokontroller, USB kábel, számítógép; lehetőség szerint elemtartó optimális, ha nincs a kódolás a szoftver szimulátorával végrehajtható
Makecode for micro:bit app/ Microsoft store vagy https://makecode.microbit.org/ vagy micro:bit classroom (https://classroom.microbit.org/) online alkalmazás