Időutazás Süsüvel és barátaival (Tempus)

Éder Márta

1. - 8. évfolyam

Módszertan

Összefoglaló

Ki ne mosolyodna el Süsü, a sárkány láttára? E projekt apropóját és kerettörténetét Csukás István születésnapja adta, a tanulók az ő munkásságából kiragadott Süsü-t keltik életre, aki az időutazást követően most találkozik először a digitális világgal. A folyamatot kép- és videószerkesztőkkel, kiterjesztett valósággal, saját filmstúdióval fűszerezik. A projekt különlegessége, hogy mivel egy kis létszámú iskolára készült, a teljes általános iskolás korosztályt bevonja a különböző tartalmakkal és módszerekkel.

A projekt apropóját és kerettörténetét Csukás István születésnapja adta, a tanulók az ő munkásságából kiragadott Süsü-t keltik életre, aki az időutazást követően most találkozik először a digitális világgal.

A projekt előkészületében a végzős diákok vesznek részt, ők ötletelnek a projektfelelős pedagógussal, majd végül sok-sok tevékenységet kínálnak az alsóbb éveseknek. A tanulók csoportokba szerveződnek, és szabadon válogatnak a felkínált lehetőségek közül, melyek során gyűjtőmunkát végeznek, játszanak, filmet, képregényt, GIF-et, promo videót, felvilágosító társasjátékot készítenek. Mindezt kép- és videószerkesztőkkel, kiterjesztett valósággal, saját filmstúdióval fűszerezik. A produktumokat bemutatják társaik előtt, majd több helyen megosztják azokat. A projekt értékelési felülete a BeeTheBest, itt pontokat, jelvényeket kaphatnak a tanulók. A tanulók önértékelési lapot töltenek ki minden nap végén, melyeket a kutatási naplóba tesznek, így a projekt zárásakor össze tudják hasonlítani azokat, s a fejlődés is jól látható.

Hát ilyen izgalmas és sokrétű projektben ki ne tartana Süsüvel?!

A módszertani ötlet teljes egészében – a megvalósítás részletes lépéseivel, és a megvalósítást segítő letölthető csatolmányokkal együtt – megtekinthető a Digitális Módszertárban.

Fejlesztési cél

Anyanyelvi kommunikáció; Digitális kompetencia; Hatékony, önálló tanulás; Szociális és állampolgári kompetencia; Kezdeményezőképesség és vállalkozói kompetencia; Esztétikai-művészeti tudatosság és kifejezőképesség

Eszközigény

Hardver: interaktív tábla, tanulói laptopok, okos telefonok, tabletek
Szoftver: -
Alkalmazások: Google Drive, BeeTheBest, Plickers, Linoit, Popplet, Aurasma, Quiver, Bűvösvölgy, StoryBoardThat, MakeBeliefsComix, BlockPosters, Voki, LearningApps