Zenei kalandozás a Fővárosi Szabó Ervin Könyvtár Központi Könyvtár épülete, a Wenckheim-palota történetéből kiindulva az épülettel kortárs Erkel Ferenc és Liszt Ferenc életművére való utalások mellett reneszánsz, romantikus, XX. századi és jazz-zenei állomások érintésével.
- önálló útvonalválasztás, eredeti források és összefüggések elemzése
- kapcsolódó hangszerismereti, műfaji, stílus- és formatani ismeretek felidézése
- irodalmi, történelmi kapcsolódások; budapesti kulturális intézmények, magyar művészek megismerése
Fejlesztési cél a Nemzeti alaptanterv 2020 és a korosztályos ének-zene kerettanterv előírásaival összhangban:
Kompetenciafejlesztés:
- a tanulás kompetenciái: a legrövidebb út megtételével 15 perces, átlagos használat esetén tanórába illeszkedő, kb. 45 perces, minden opció végigjárásával közel másfél órás komplex, önszabályozott tanulási út áll a tanuló/felhasználó rendelkezésére – amely pedagógus által irányított felhasználás esetén a differenciálás hasznos eszköze lehet.
- kommunikációs kompetenciák: a szövegértelmezés eredeti forrás alapján egyre hangsúlyosabb szerepet kap a közoktatásban – ehhez kapcsolódnak a FSZEK Központi Könyvtár gyűjteményének helyet adó épület történetét bemutató keret egyes feladatai
- digitális kompetenciák: a tananyag feldolgozása saját telefon, tablet, illetve számítógép használatával, önszabályozó módon történik
- matematikai, gondolkodási kompetenciák: a konkrét adatsor elemző értelmezésére hívó feladat mellett interdiszciplináris kapcsolódások felfedezése
- kreativitás, önkifejezés és kulturális tudatosság kompetenciái: tevékenységközpontú zenei megismerés
Egyéb célok: a közgyűjtemény zenei nevelésben való szerepének erősítése virtuális úton, aktív felhasználói kapcsolat kiépítésére motiválással, majd a Zenei Gyűjtemény által kínált foglalkozásokon keresztül (könyvtári órák, koncertek). Egyúttal figyelmükbe ajánljuk a FSZEK egyéb részlegeinek pedagógiai célú szolgáltatásait bemutató webináriumot a témahét csatornáján.