Építsük meg Magyarországot! Kihívás a kihívásban – ne fölfelé, hanem lefelé építkezzünk! (Microsoft Magyarország)

Nádori Gergely

5. - 8. évfolyam

Módszertan

Összefoglaló

Magyarország természeti kincsei között szebbnél-szebb barlangrendszerek találhatók. Ezek rekonstruálására is kiválóan alkalmas a Minecraft Education Edition.

Diákok feltérképezik Magyarország látogatható barlangrendszereit.
Mely hegységekben, milyen barlangrendszerek vannak, szemléltetés gondolattérképpel.

Építhető barlangrendszer kiválasztása, szempontok gyűjtése a választáshoz. Pl. legközelebb lévő, legtöbbet látogatott, legrégebben feltárt. Plakát készítése a döntés segítéséhez.

Adatgyűjtés az építkezéshez. Használható térkép, fénykép keresése. Megfelelő arányok megtalálása.

Minecraft-ban kivitelezés.

Elkészült munkák értékelése.

Fejlesztési cél

Tartalmi követelmények és célok

Informatika 5-8.    Adott informatikai környezet tudatos használata. Szöveges dokumentumok létrehozása, mentése. Szövegműveletek végrehajtása. Multimédiás dokumentumok előállítása kész alapelemekből. Az adatok rögzítését, értelmezését, vizsgálatát, szemléltetését segítő eszközök megismerése. Néhány közhasznú információforrás használata. Adatkeresés. Térképhasználati ismeretek alapozása. Információ gyűjtése, feldolgozása. A problémamegoldás lépéseinek ismerete és ábrázolása. Csoporttevékenységben való részvétel. Keresőkérdések alkotása, a keresés eredményének értelmezése, a keresés pontosítása. Információforrások kiválasztása, használata.

Matematika 5-8.   Arányos következtetések. Arányérzék fejlesztése, a valóságos viszonyok becslése települések térképe alapján. Az arányosság felismerése mennyiség és mérőszám kapcsolata alapján. Arány, aránypár, arányos osztás. Mértékegységek átváltása racionális számkörben.

Földrajz 7-8.   Térszemlélet fejlesztése az ábrázolt térben való tájékozódással.
A valós térbeli viszonyok megismertetése térkép alapján, a szemléleti térképolvasás képességének fejlesztése. Legyenek képesek a tanulók a térképet információforrásként használni, szerezzék meg a logikai térképolvasás képességét.

Magyar nyelv és irodalom 5-8. A szövegalkotás műveleteinek ismerete: anyaggyűjtés, címválasztás, a lényeges gondolatok kiválasztása, elrendezése, az időrend, a szöveg tagolása bekezdésekre. A tanult fogalmazási műfajokban való jártasság, szövegalkotás. Az írott és elektronikus felületen megjelenő olvasott szövegek globális (átfogó) megértése, a szövegből az információk visszakeresése.

Technika, életvitel és gyakorlat 5-8. Tapasztalatszerzés az épített, illetve mesterséges környezet elemeiről és összetevőiről, a tapasztalatok megfogalmazása, rögzítése. Összetett (többféle anyagból, több alkatrészből álló) használati tárgyak, építménymakettek, jármű- és gépmodellek készítése természetes anyagok, hulladékok és egyéb építőelemek (pl. konstrukciós játékok – fa- és fémépítő, Lego, Lego Education készletek) felhasználásával.

Eszközigény

Hardver:

  • Csoportoknak tanulóként 1 laptop/számítógép internet kapcsolattal
  •  projektor

Szoftver:

  • Windows 10 operációs rendszer
  • Office 365 fiók
  • Minecraft Education Edition
  • Microsoft Office 2013 vagy 2016 csomag