Dráma és színház digitálisan (Tempus)

Vizi Bernadett

5. - 8. évfolyam

Módszertan

Összefoglaló

Rómeó és Júlia, örök klasszikus… De nem úgy a feldolgozás módja ebben a projektben! A gamification jegyében a diákok drámaforintokat gyűjtögetnek, Zanza.tv videókat dolgoznak fel, Redmentán tesztelik tudásukat és rengeteget drámáznak! Rómeónak és Júliának Facebook profil készül, és a végső produktumok része egy Dráma-lapbook is. A projekt kifejezetten ajánlott évvégi, nyárváró tanórákra. 

A tanév végi tanulás mindig is sarkalatos pont volt az oktatásban. A fáradt, kimerült diákokat tevékeny és hatékony munkára bírni - lássuk be - meglehetősen nehéz feladat. Ilyen környezetben látott neki a projekt szerzője a „Dráma és színház” projektnek, hogy tanulóit kicsit felrázza.

A feldolgozás a tanmenet alapján történik, melynek során a tanulók a különböző tananyagokhoz kapcsolódva a dráma és a színház témakörén belül offline és online feladatokat oldanak meg. A sikeres feladatmegoldásokkal drámaforintokat gyűjthetnek, amit a témakör végén jegyre váltanak. Sok mindenért jár ám drámaforint: a gyerekek QR-kódot olvasnak, kiselőadásokat tartanak, videókat dolgoznak fel a Zanza.tv-ről és a Youtube-ról, teszteket töltenek ki a Redmentán és Snotes korongokat készítenek.

A pedagógus hosszú távú célként tűzte ki a megvalósítás előtt, hogy olyan feladatokat kelljen megoldaniuk a diákoknak, ami a tananyag elsajátításán túl az életre neveli őket, pl. útvonaltervezés a Google Maps-ben vagy a csekk kitöltése. Ha az Ön iskolájában is el vannak kicsit csigázva a diákok és hiányzik egy kis dráma az életéből, megtalálta, amit keres!

A módszertani ötlet teljes egészében – a megvalósítás részletes lépéseivel, és a megvalósítást segítő letölthető csatolmányokkal együtt – megtekinthető a Digitális Módszertárban.

Fejlesztési cél

Anyanyelvi kommunikáció; Digitális kompetencia; Hatékony, önálló tanulás; Szociális és állampolgári kompetencia

Eszközigény

Hardver: tanári számítógép, projektor, interaktív tábla, okos telefonok
Szoftver: -
Alkalmazások: LearningApps, ToolsForEducators, Mindmeister, Zanza.tv, Redmenta, Snotes, Pinterest, Google Térkép, Google Fordító, Memegenerator, Classtools, Youtube, Facebook