Dönts helyesen és tied lehet a profit

Székely Júlia Irén

9. - 13. évfolyam

Digitális Témahét projektcsomag

Összefoglaló

A projekt során az osztály tanulói csoportokba bontva a nemzetgazdaság mechanizmusának, a piac kapcsolati rendszerének modelljét hozzák létre. Cél a gazdasági döntések eredményre gyakorolt hatásának beazonosítása. Az államcsoport saját videók bejátszásával irányítja a többi csoport gazdálkodását, adókat szed be és támogatásokat ad. Vezeti és elemzi költségvetésének alakulását. A vállalkozás-csoportok webshopokat működtetnek, beszereznek, készleteznek, akciókat hirdetnek meg és értékesítenek; illetve beszállítanak, azaz termelnek és virtuális áruval látják el a webshopokat. Készletnyilvántartást vezetnek, rögzítik a bevételeiket és ráfordításaikat. A fenti csoportok a projekthét folyamán, illetve a zárónapon az elkészített prezentációjuk segítségével, önértékelésként elemzik a tevékenységük gazdaságosságát. A háztartáscsoportok fogyasztanak, azaz vásárolnak a webshopok-ban. Költségvetési naplót vezetnek táblázatkezelővel és figyelik és elemzik a webshopok marketing tevékenységét, majd a zárónapon értékelik saját gazdálkodásukat, és az egyes kereskedők marketing tevékenységének hatékonyságát.

Fejlesztési cél

Az ágazati alapoktatás során a KKK célként fogalmazza meg, hogy a tanuló:
meg tudja különböztetni az áruforgalmi folyamat egyes szakaszait,
átlássa az árubeszerzés, készletezés és értékesítés alapvető kapcsolatát,
esettanulmányokon keresztül feldolgozza az állami költségvetés legfontosabb bevételeit, kiadásait.

Eszközigény