CodeWeek Kertváros körül

Kósa Judit és Szilágyi Csilla

1. - 8. évfolyam

Módszertan

Összefoglaló

A program során az iskola alsós és felsős tanulói informatika órákon, szakkörökön, a tanárok belső továbbképzéseken, a szülők külön foglalkozások keretében játékos programozási kihívásokban vettek részt.

  • Földrajz, történelem és biológia órákon Scratchben írtak programok a diákok. Animációt készítettek a vulkán működéséről, a szavanna élővilágáról, táplálékláncról, a paprika növény részeiről és az arany kultúrtörténetéről.

  • A játszóházban fejtörők mellett bináris színezők, problémamegoldó gondolkodást fejlesztő társasjátékok és Lego robot is várta az érdeklődőket.

  • Az alsós tanulók szüleikkel közösen kódoltak. Az érdeklődő szülőknek Mező György, a Neumann János Informatikai Szakközépiskola informatika tanára tartott előadást a továbbtanulási lehetőségekről.

  • A tanárkollégák learningApps segítségével szerkesztettek feladatot.

  • És a hétvégi kirándulásnak is része volt a programozás.

 

(Teljes, részletes leírás és a tapasztalatok a letölthető programtervben.)

Fejlesztési cél

Elsődlegesen ezek:

  • problémamegoldás
  • logikai-algoritmikus gondolkodás
  • együttműködés