Nemes-Nagy Katalin Erika
9. - 10. évfolyam
Mintaprojekt
A projektben a tanulók az energiával és az energiaforrásokkal kapcsolatos ismereteiket bővíthetik.
A projekt első részében az energia fajtáival ismerkedhetnek meg a tanulók kísérleteken keresztül. Ezt követi az energiaforrásokkal kapcsolatos ismeretek bővítése. A diákok csoportokban készítenek bemutatókat OfficeMix segítségével. Csoportonként egy-egy, megújuló energiát hasznosító gépezetet terveznek, majd elkészítik a modelljét is.
Ezután az energiatakarékossággal kapcsolatban végeznek kutatómunkát, terveznek figyelemfelkeltő plakátokat, kisfilmet vagy animációt. Csoportonként kiválasztanak egy épületet (pl.: iskola), mobiltelefonos applikáció segítségével megbecsülik a méreteit és megtervezik az energetikai korszerűsítését, költségvetést készítenek.
A projekt végén az emberi szervezet energiaszükségletével kapcsolatos feladatokat oldanak meg, online aktivitási naplót vezetnek, elemeznek, majd ez alapján életmódbeli tanácsokat adnak egymásnak. A témahetet egy vetélkedő zárja, melynek online feladatait illetve a QR kódokat a diákok készítik el.
Kompetenciafejlesztés: természettudományos kompetencia, matematikai kompetencia, hatékony önálló tanulás
Közös felelősségvállalás az együttműködés során
Rugalmasság és kompromisszumkészség a közös célok eléréséhez
A digitális technológia és a kommunikációs eszközök és/vagy hálózatok megfelelő használata az információkhoz való hozzáférés, illetve az információk kezelése, integrálása, értékelése és létrehozása céljából
Az idő és a munkamennyiség hatékony kezelése
Megfelelő és eredményes együttműködés másokkal
A csapat kollektív tudásának használata a megfelelő esetben
A tanulók képesek lesznek:
Hardver: projektor, számítógép, mobiltelefon, fényképezőgép, kamera
Szoftver: Microsoft Office (PowerPoint, Excel, Word)
Alkalmazások: Padlet Coggle Scribbless Algodoo Google Táblázatok Photo Grid Online Stopwatch Unitag Smart Távolságmérő mobil applikáció stb.