Klacsákné Tóth Ágota
5. - 12. évfolyam
Módszertan
A pedagógiai terv kész, a kódolás alapjaival már tisztában lévő diákok kezébe adható kártyacsomagot tartalmaz. A kártyákkal a diákok megtanulhatják, hogy használhatják a micro:bit belső szenzorait mindennapi életben működő modellek készítésére.
A diák az önálló tanulás során a kártya kihívásának magyarázata alapján elkészíti a kódot. Futtatja azt és értékeli, hogy a futási eredmény megfelel-e a kihívásnak. Ha nem, a mintakód alapján hibakeresést végez. Az önálló kihívásokkal is egyedül próbálkozik, ha elakad, a kártya hátoldalán talál megoldást, vagy társaitól, illetve a tanárától kér útmutatást. A saját kód bemutatása során értékeli a saját munkáját, társaitól és a tanártól kap szóbeli visszajelzést.
A tematikus tervet alkalmazó tanárok a hagyományostól eltérő szerepbe kerülnek, a foglalkozások túlnyomó részében nem ők adják át az ismereteket, a tanulók általában jól elboldogulnak nélkülük. Az órákon van módjuk megfigyelni, kérdésekkel segíteni tanulóik gondolkodását, kreativitását.
Tanulónként micro:bit mikrokontroller, USB kábel, számítógép; lehetőség szerint elemtartó; ha nincs a kódolás a szoftver szimulátorával végrehajtható.
A 2. 3. 6. 7. és 8. foglalkozáson a mikrokontroller hanglejátszási funkcióját is használják a diákok, így tanulónként fülhallgatóra vagy hangszóróra/berregőre van szükség, melyeket két krokodilcsipesszel lehet a micro:bithez kapcsolni.
Makecode for micro:bit app/Microsoft store (vagy https://makecode.microbit.org/ online alkalmazás)