Dr. Orlóci László
Ágazat: Mezőgazdaság és erdészet
Ágazati alapoktatás: Mezőgazdaság és erdészet ágazati alapoktatás
Szakma: Erdész technikus, Erdőművelő-fakitermelő, Gazda, Kertész, Kertésztechnikus, Mezőgazdasági gépész, Mezőgazdasági gépésztechnikus, Mezőgazdasági technikus
Tanulási terület: Mezőgazdasági tanulási terület
Tantárgy: informatika, természetismeret
9. - 13. évfolyam
Mintaprojekt
A projektben a tanulók megismerik a későbbi szakmájukhoz kapcsolódó növényfajták csírázásához és növénnyé fejlődéséhez, milyen abiotikus tényezők, feltételek szükségesek. A tananyag feldolgozását és megtanulását támogatja az adott témában elkészített videó, és a tanulók által összeállított vetélkedő, mely a számukra kötelező tananyagot dolgozza fel. A tanulók csoportokat alkotva egy-egy, a csírázáshoz szükséges feltételhez kapcsolódóan végeznek kísérletet és megfigyelést, melyet digitális eszközökkel dokumentálnak. Az elvégzett dokumentáció alapján egy-egy növény növekedéséről készítenek bemutató videót az osztálytársaik és a vetélkedőben résztvevő tanulók számára. Az elkészített videók a vetélkedőben résztvevő csapatok felkészítését támogatják. A bemutatott szakmai anyaghoz egy vetélkedő feladatsorát állítják össze a tanulók. A projekt végén megrendezik a vetélkedőt más osztályban tanulók számára, melynek célja a tananyag feldolgozása és megtanulása, melyhez eszközként használjuk a vetélkedőt és az elkészített videót.
• legyen képes a különböző dolgokat, jelenségeket, folyamatokat összefüggéseiben és elemi szinten megfigyelni,
• képes legyen kísérleteket elvégezni, majd ezek eredményeit rendszerezni, és következtetéseket levonni.
• képes legyen társai eredményeit a sajátjaival összehasonlítani és eldönteni azok pozitív vagy negatív voltát a nővény fejlődése szempontjából
• a kísérletben előforduló anyagokat és eszközöket tudja balesetmentesen használni, betartani a munka-, és balesetvédelmi szabályokat
• képes legyen alkalmazni a metrikus rendszer elemeit a hőmérséklet, térfogat, tömeg mérésénél.
• tisztelje az életet, az élőlényeket
• megfelelően működjön együtt csoporttársaival és a többi csoport tagjaival is, érezze a felelősséget a csoportján belül is
• digitális eszköz alkalmazás: informatikai készségek bővítése
• produktivitás: bemutató prezentációk, videó készítése
• a megszerzett információk rendszerezése és szelektálása, bemutatása a többieknek
• a különböző tantárgyakban megszerzett tudás kombinálása
• motiváció: alkotási vágy, vállalkozó szellem, szereplés; önbizalom-növelése
- Mobiltelefon, számítógép, internet hozzáférés.
- Vetítővászon vagy okostábla, szükség esetén legalább egy pendrive
- Vetőmag, cserepek, termőföld, homok, perlit, vatta
- Irodai alkalmazások, képszerkesztő, videószerkesztő alkalmazások.
- Kérdőívek készítésére alkalmas alkalmazások.
- Közös munkára alkalmas online alkalmazások.
- Közös e-mail cím az osztályban.
- Táblagép vagy laptop