Bardócz-Tódor Enikő
4. évfolyam
Módszertan
A projekt témája egy tavaszi népszokás, a húsvéti locsolkodás felelevenítése. A program során a gyerekek információt gyűjtenek a locsolkodás múltjáról és jelenéről. Legalább három csoportban fognak dolgozni. Az egyik csoport egy házat tervez, a második csoport a ház lakóit képzeli el, a harmadik csoport az odalátogató vendégeket, a locsolkodókat személyesíti meg. A csoportok kialakítják a karaktereiket, megalkotják történeteiket. Produktumaikat bemutatják egymásnak. A bemutatás után kerül sor a csaptok közös munkájára, ekkor megelevenedik, a történet lezajlik az esemény.
Csoporton belül mindenki a neki leginkább megfelelő feladatot vállalhatja.
Tanulási célok
Készségfejlesztési célok: önállóság, kezdeményezőkészség, problémamegoldás, alkotóképesség, kreativitás, együttműködés, döntéshozatal, az érzelmek kezelése, kapcsolati kultúra, társas tolerancia kockázatértékelés, kritikus gondolkodás.
A tananyag célrendszerét kifejtő kérdések: alapkérdés-mit nevezünk népszokásnak? Hogyan élnek tovább, a szokásaink? Hogy alakulnak át a népszokások? Napjainkban hogyan gondolkodunk népszokásainkról?
Hardver:
Szoftver: