Kustánné Hegyi Füstös Ilona (múzeumpedagógiai szaktanácsadó)
4. évfolyam
Módszertan
A terv támpontként szolgál, alternatívákat kínál, melyeket minden pedagógus a saját lehetőségei és ötletei szerint tud módosítani és alkalmazni.
A paraszti élet rendjének összevetése a mai élet rendjével (vagy rendszertelenségével) a kalendárium nagyobb gazdasági egységeinek, jeles napjainak és ünnepköreinek tükrében történik a projekt során, kiragadva belőle egy adott időszak tipikus szokásait, melyek feldolgozása interaktív és produktív.
Az évkör időszakai közti összefüggések megláttatása a célunk, ami magában hordozza a kisebb egységek részletes és digitálisan kreatív kifejtésének lehetőségét a mai gyerekek szemlélete szerint.
A Skanzenben megjelenített korszakok műtárgyai, életterei, átélhető eseményei, népszokásai, népi mesterségei, a fotón, szövegesen és filmen dokumentált információi feldolgozhatóvá válnak a XXI. század infokommunikációs technológiáival. Ezzel folyamatossá, egymásra épülővé tudjuk tenni a diákok számára a múlt és a jelen eseményeit, életérzéseit, értékeit, miközben rávilágítunk, hogy a mai élet a régmúlt szerves következménye, így felelősek vagyunk utódaink magyarságtudatáért is.
Játékos, informatív eszközökkel tudatosítjuk, hogy a virtuális valóság és a kalendárium alapja is a kézzel fogható valóság és, hogy a dokumentálás és a kutatói tevékenység szórakoztató is lehet, ha személyessé tesszük akár az iskolában, akár a Skanzenben, vagy ha a digitálisan összekapcsolt mindkét helyszínen használják a tárgyi és elektronikus adatbázisokat, miközben saját eszközeikkel (mobil, táblagép, fényképezőgép, kamera, laptop) is tudnak gyűjtést, rendszerezést, adatbázis kutatást, természettudományos mérést, művészi alkotást létre hozni szoftverek, speciális applikációk segítségével.
Tanulási célok
Hardver:
Szoftver: