Virga Krisztina
9. - 12. évfolyam
Módszertan
(A foglalkozás a "LEGO demonstrációs segédeszközöket alkalmazó pedagógiai jó gyakorlatok és módszerek tapasztalatainak felhasználása a kereszttantervi kompetenciák és a természettudományos oktatás fejlesztésére" elnevezésű TÁMOP-3.1.15-14-2014-0001 pályázat keretében az IVSZ gondozásában készült.)
A foglalkozás elsődleges célja, hogy a tanulók összehangolják a robotok mozgásának algoritmizálását és programozását a már korábban, általuk megtervezett és elkészített polcrendszerrel, valamint a csomagok paramétereivel.
Tudatosuljon bennük, hogy a robotok mozgásának megtervezését és programozását az eddigi horizontális mozgássor mellett vertikális elemekkel is ki kell egészíteni, hiszen a csomagokat le- és fel kell emelni a polcokról.
Ehhez meg kell ismerniük az eddig még nem használt infravörös szenzor működését, valamint gyakorlatot kell szerezniük a programozás során a szenzor paraméterezésében.
A szakmai és programozási ismeretek elsajátításán túl a foglalkozás további kifejezett célja csoportmunka erősítése.
A foglalkozás céljának eléréséhez az alábbi tevékenységeket végezzük:
A foglalkozás végére a robotok a beprogramozottak alapján teljesen alkalmasak lesznek a csomagok le- és feltételére, a tanulók pedig megismerik az infravörös szenzor működését, parametrizálását.
A foglalkozás időtartama: 2 x 45 perc.
Informatika (kerettantervi ismeretek /fejlesztési célok)