Kiss Róbert
7. - 8. évfolyam
Módszertan
(A foglalkozás a "LEGO demonstrációs segédeszközöket alkalmazó pedagógiai jó gyakorlatok és módszerek tapasztalatainak felhasználása a kereszttantervi kompetenciák és a természettudományos oktatás fejlesztésére" elnevezésű TÁMOP-3.1.15-14-2014-0001 pályázat keretében az IVSZ gondozásában készült.)
A foglalkozás célja, hogy a tanulók ismerkedjenek meg a MINDSTORMS NXT/EV3 grafikus képernyőjének felépítésével, az egyszerű geometriai alakzatok rajzolásának módjával, az ábrák meghatározó adatainak programból történő módosításának lehetőségével. A rajzoláson keresztül szerezzenek gyakorlatot a koordinátarendszer és a koordináta geometria alapjairól, a rajzok geometriai és síkbeli tulajdonságairól.
A foglalkozás céljának eléréséhez a következő tevékenységeket végezzük el:
I. tanóra
II. tanóra
A foglalkozás nyomán a tanulók geometriai alakzatok rajzolásán keresztül megismerkednek a robotika alapjaival.
A foglalkozás időtartama: 2 x 45 perc.
Informatika (kerettantervi ismeretek /fejlesztési követelmények)