Digitális Témahét 2018 pályázatok

2018. május 18.

 

Digitális Témahét 2018 pályázat eredményhirdetés

A 2018-as Digitális Témahéthez kapcsolódóan több kategóriában is lehetett pályázni, hasonlóan a korábbi évekhez. A Digitális Témahét előtt már lezajlott a Projektíró pályázat, ezen kívül is pályázhattak a projekteket megvalósító pedagógusok és oktatási intézmények.

 

Pedagógus pályázatok

A Projektíró pályázat keretében 28 projektterv érkezett be. A pedagógus pályaművek közül a zsűri három kiemelt díjat ítélt oda:

  • Projektíró pályázat Pedagógus díj I. helyezés: az Unsere beste freunde – tankönyvi barátaink című projektterv szerzője Csordásné Tróbert Annamária, a Gyulaffy László Német Nemzetiségi Nyelvoktató Általános Iskola tanára, díja 150 ezer Ft értékű, az oktatásban használható eszköz
  • Projektíró pályázat Pedagógus díj II. helyezés: a Tavaszi jeles napok című projektterv szerzője Krepsz-Kapai Bernadett, a Zalaapáti Gábor Áron Általános Iskola tanára, díja 100 ezer Ft értékű, az oktatásban használható eszköz
  • Projektíró pályázat Pedagógus díj III. helyezés: a Közlekedj okosan című projektterv szerzője Éder Márta, a Tapolcai Bárdos Lajos Általános Iskola tanára, nyereménye 75 ezer Ft értékű vásárlási utalvány az Oktatási Hivatal eTwinning Szolgáltató Pont támogatásával

A Projektíró pályázat különdíjai:

  • Médiatudatosság különdíj mintaértékű, a médiatudatosságot témaként megjelenítő projektért: a Stáb – az iskolai témahét tudósító csapata című projektterv szerzője Pápai Júlia, a BGSZC. II. Rákóczi Ferenc Közgazdasági Szakgimnáziuma tanára, egy táblagépet kapott az OTP Fáy András Alapítvány jóvoltából
  • Kódolás különdíj a legjobb, a programozást kiemelten kezelő projektért: az Oktatójáték készítése című projektterv szerzője Vindics Dóra, az Újpesti Babits Mihály Gimnázium tanára, aki 1 db ArTeC Educational Robotist / Sensor Car készletet kapott az Abacusan Stúdió Oktatásszervező Nonprofit Kft. jóvoltából
  • Kiemelt figyelem különdíj: Ujhelyiné Szeverényi Irma Kisszékely Kulturális és természeti öröksége Minecraft Edu-ban című projektjéért, díja egy Engino STEM konstrukciós építő készlet az Abacusan Stúdió Oktatásszervező Nonprofit Kft. jóvoltából
  • Közgyűjteményi különdíj mintaértékű, közgyűjtemény felhasználására épülő projektért: a QR-kódex, avagy előre a múltban című projektterv szerzője Gergelyi Katalin, a Budapest XX. kerületi Nagy László Általános Iskola és Gimnázium tanára, aki 25 belépőt kapott a Múzeumok Éjszakájára az Emberi Erőforrások Minisztériuma Kultúráért Felelős Államtitkárság Közgyűjteményi Főosztály jóvoltából

 

A zsűri úgy döntött, hogy „A legjobb, pedagógusképzésben részt vevő hallgató által írt projekt kategóriában” nem hirdet nyertest.


A Digitális Témahéten projektet megvalósító pedagógusok közül 59 fő pályázott sikeres, elektronikusan dokumentált projektekkel az Innovatív Pedagógus díjra.

A Digitális Témahét Innovatív Pedagógus díj nyertese 2018-ban a Be Digitally Aware című projektért Tóth Éva, a Budapesti Műszaki SZC Petrik Lajos Két Tanítási Nyelvű Vegyipari, Környezetvédelmi és Informatikai Szakgimnáziuma tanára értékes, az oktatásban használható eszközt kapott 150 ezer Ft értékben.

Együttműködés különdíj annak a két pedagógusnak, akik a legjobb, nevelési-oktatási intézmények közötti együttműködésben megvalósuló projektet valósították meg: Kiss Mónika (Szegedi Orczy István Általános Iskola), Mataisz Zsuzsa (Domaszéki Bálint Sándor Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény), akiknek nyereményét az Oktatási Hivatal eTwinning Szolgáltató Pont támogatta.

A Stiefel Eurocart Kft. Bee-bot robotpályatervező pályázatot írt ki a Digitális Témahéthez kapcsolódóan.
I. helyezett lett Kiss István (Petőfi Sándor Általános Iskola, Cserkeszőlő),
II. helyen végzett Kerékgyártóné Filló Mónika (Óbudai Harrer Pál Általános Iskola),
III. helyezett Tóth Annamária (Kalocsai FGYÁI Belvárosi Általános Iskolája).
Nyereményük Bee-bot robotpálya 25, 20 és 15 ezer Ft értékben.

A NKM Nemzeti Közművek Zrt. különdíjat hirdetett a Digitális Témahét programjában a vállalat által fejlesztett, „A jövő okosotthona” című projektötletet megvalósító intézmények pedagógusai számára. „A jövő okosotthona” különdíjat Mgr. Henzel György (Katona Mihály Alapiskola, Búcs, Szlovákia), valamint Takó Klára (Dunaújvárosi Vasvári Pál Általános Iskola) pályázata kapta. Mindkét pályázat 1-1 iPhone SE típusú mobiltelefont nyert.

 

Intézményi pályázatok

A Digitális Témahéten projekteket megvalósító és azokat honlapjukon dokumentáló óvodák és iskolák összesen 71 pályázatot nyújtottak be a meghirdetett kategóriákban: 

  • Az Innovatív iskola különdíjat 2018-ban az Útkeresők a Római Birodalomban című projektjével a budapesti Berzsenyi Dániel Gimnázium nyerte, amely így az oktatásban használható eszközt kapott 300 ezer Ft értékben
  • Az Aktív iskola különdíjat a 2018-as Digitális Témahéten a BGSZC II. Rákóczi Ferenc Közgazdasági Szakgimnáziuma nyerte az egész iskolát érintő Témahét programjáért, nyereménye pedig az oktatásban használható eszköz 300 ezer Ft értékben
  • Kódolás Junior különdíj annak az óvodának vagy alsó tagozatos iskolának, amely az algoritmikus gondolkodás/kódolás fejlesztésével kapcsolatos legjobb projektet valósítja meg: a nyertes intézmény a székesfehérvári Rákóczi Utcai Óvoda, amelynek Méhecske csoportja az Űrutazás, égitestek, robotok témakörét járta körbe. Nyereményük 1 db Bee-bot típusú robot a Stiefel Eurocart Kft. jóvoltábó
  • Közgyűjteményi különdíj mintaértékű, közgyűjtemény felhasználására épülő projektért: az Irodalmi térképek – szerkesztés alatt című projekt megvalósítója a BGSZC Budai Középiskolája, amely 25 belépőt kapott a Múzeumok Éjszakájára az Emberi Erőforrások Minisztériuma Kultúráért Felelős Államtitkárság Közgyűjteményi Főosztály jóvoltából

A Vodafone Magyarország Alapítvány különdíjat hirdetett a Digitális Témahét programjában részt vevő oktatási intézmények számára. A szakmai zsűri bírálata alapján a különdíjat a Tapolcai Bárdos Lajos Általános Iskola nyerte, amely felvételt nyert a Vodafone Digitális Iskola Programjába.

A Miniszterelnökség Nemzetpolitikai Államtitkársága a „2018 a külhoni magyar családok éve” programhoz kapcsolódóan „A legaktívabb külhoni magyar intézmény” különdíjat hirdette meg a Digitális Témahét programjában azon külhoni magyar intézmény támogatására, amely a Digitális Témahét során az iskolában tanuló magyar diákok számának arányában dokumentálhatóan (fotó, videó, jelenléti ív) a legtöbb családot vonja be a programokba. 
„A legaktívabb külhoni magyar intézmény” különdíját 2018-ban a búcsi Katona Mihály Alapiskola (Szlovákia) és a szovátai S. Illyés Lajos Általános Iskola (Románia) nyerte. A különdíjat elnyerő iskolák az oktatásban használható informatikai és digitális eszközök beszerzésére kaptak támogatást a Nemzetpolitikai Államtitkárságtól 300 ezer Ft értékben.

 

A Digitális Témahéten pályázatot benyújtó pedagógusok és intézmények mindegyike oklevelet kapott, amelyet elektronikus formában juttatunk el.

Az ünnepélyes díjátadóra a II. eTrend Konferencia keretében került sor 2018. május 18-án.

Kérdésed, észrevételed van?
Vedd fel velünk a kapcsolatot!