Digitális Névjegy Rendszer pilotprogram – Pályázati felhívás

2020. május 18.

Felhívás

köznevelési intézmények számára

a Digitális Névjegy Rendszer

pilotprogramjában való részvételre

 

 

A Digitális Jólét Nonprofit Kft. Digitális Pedagógiai Módszertani Központja (DPMK) az EFOP-3.2.15–VEKOP-17–2017–00001 azonosítószámú „A köznevelés keretrendszeréhez kapcsolódó mérési-értékelési és digitális fejlesztések, innovatív oktatásszervezési eljárások kialakítása, megújítása” című kiemelt projekt keretében

felhívást tesz közzé

a köznevelési intézmények számára

a Digitális Névjegy Rendszer pilotprogramjában való részvételre.

Magyarország Digitális Oktatási Stratégiája célul tűzte ki egy olyan digitális iskolai névjegy rendszer kidolgozását, amely tájékoztatást ad a köznevelési intézmények digitális megfelelőségi szintjéről. A DPMK által fejlesztett Digitális Névjegy Rendszer (DNR) olyan komplex intézményfejlesztési és visszajelző eszköz, amely alkalmas az iskolák digitális fejlettségi szintjének meghatározására annak érdekében, hogy a jövőben az iskola hatékonyabban használja ki a digitalizáció eredményeit, és minél inkább biztosítsa a tanulók digitális kompetenciájának fejlesztését.

A rendszer célja sokrétű, hiszen visszajelző és fejlesztési javaslatokat is magában foglal, amelyek strukturált formában nyújtanak információkat a köznevelési intézményeknek a digitális átmenet folyamatában betöltött helyzetükről, digitális érettségükről. A rendszer célja elsősorban a digitális átmenet támogatása, de nem szolgál minősítési és rangsorolási célokat, ugyanakkor kiegészíti, de nem helyettesíti a személyes, interjúkra épülő intézményi fejlesztést. A DNR támogatja a tényekre alapozott döntéshozatalt az intézményvezetők és az intézményfenntartók, valamint a fejlesztéspolitika számára. A Digitális Névjegy Rendszerről bővebben itt olvashat.

A koronavírus-járvány idején alkalmazott digitális munkarend sokféle tapasztalatot hozott az iskolák életébe, amelynek értékelése különleges feladat elé állíja a pedagógusokat és az intézményvezetőket. A DNR segítségével az iskolák strukturált módon gondolhatják át, hogy a megszerzett tapasztalatokat hogyan építik be a következő tanévek gyakorlatába, és miként alkalmazzák a digitális technológia nyújtotta lehetőségeket, amikor a tanulók visszatérnek az iskola falai közé. A kérdőívek közös kitöltése, a kapott visszajelzések és javaslatok irányt mutatnak, hogy intézményi szinten mit és hogyan érdemes megtartani, fejleszteni a digitális megoldások világából. –

A pilotprogramra jelentkező köznevelési intézményeket arra kérjük, hogy május utolsó hete és szeptember eleje között a Digitális Névjegy Rendszer online felületének szolgáltatásait igénybe véve, az egyes modulok kitöltésével és beküldésével, majd a kapott visszajelzések értékelésével mérjék fel iskolájuk digitális érettségét.

A pilot megnyitásáról szóló értesítő levelet követően az online felületen először regisztrálni kell a DNR-t kitöltő személyeknek, majd a regisztráció megerősítését követően jelentkezni az adott iskola DNR-csomagjának kitöltésére. Ezt követően nyílik lehetőség a DNR-csomag kitöltésére és benyújtására az iskola tagjainak közös gondolkodása eredményeként. Az egyes modulok kitöltése és azok benyújtása után az iskola megkapja a digitális fejlettségére vonatkozó visszajelzéseket és az adott szintjéhez illeszkedő fejlesztési javaslatokat.

Javasoljuk, hogy a kitöltésben minimálisan a tanárok egy kis csoportja vegyen részt. A folyamatban az intézményvezető, egy digitális pedagógiában jártas pedagógus, a rendszergazda/informatikatanár közösen vizsgálják meg az iskolájukat a különböző szempontok mentén, egy-egy tématerületre egy hetet szánva.

Lehetőség van arra is, hogy az intézmények mentori szolgáltatást igényeljenek. A mentorok a 2020/21-es tanév elején nyújtanak segítséget az eredmények értékelésében, az iskola digitális fejlesztési tervének kialakításában. Mentortámogatást a jelentkezés sorrendjében, a kapacitások függvényében tudunk biztosítani.

A DNR egyes moduljai még kidolgozás alatt állnak, végső formáját a rendszer a pilotidőszakot követően fogja elnyerni.

A Digitális Névjegy Rendszer pilotban való részvételre itt tud jelentkezni.

A jelentkezők számára a jelentkezéskor megadott emailcímeken további, részletes tájékoztatást küldünk a rendszer használatáról, a mentorok szerepéről és a pilot kezdetének pontos időpontjáról.

Amennyiben bármilyen kérdésük merül fel vagy technikai segítségre van szükségük, kérjük, jelezzék nekünk a dnr@dpmk.hu e-mail címen.

Szíves közreműködésüket előre is nagyon köszönjük!