Célcsoport

Típus

Évfolyam

{{ $item.name }}

Helyszín

{{ $item }}

A tartalmi kínálatot folyamatosan bővítjük.

A digitális munkarend iskolai tapasztalatai III. Pedagógus szemszögből (webinárium)

Hipik Angéla (Szlovák Tanítási Nyelvű Óvoda, Általános Iskola, Gimnázium és Kollégium, tanár) és Zsigó Zsolt (Nyíregyházi SZC Bánki Donát Műszaki Középiskolája és Kollégiuma, tanár)

1. - 12. évfolyam

Módszertani leírás

A 2020. március 16-tól  a Kormány az iskolákban a tantermen kívüli, digitális munkarend bevezetéséről döntött. A webináriumon a változást követő első hetek távtanítási tapasztalatairól, bevált megoldásokról, nehézségekről, sikerekről mesélnek a webinárium előadói.

 

Tovább

Digitális Témahét webinárium: 2017-es tanári díjazottak előadása (webinárium)

Klacsákné Tóth Ágota (Budapest XX. Kerületi Nagy László Általános Iskola és Gimnázium, tanár) és Nemes-Nagy Erika (Szegedi Szakképzési Centrum József Attila Általános Iskolája és Szakképző Iskolája, tanár)

1. - 12. évfolyam

Módszertani leírás

A webináriumon a OneNote alkalmazás funkcióival ismerkedhetünk meg két projekten keresztül. Elsőként természettudományos fókusszal megvalósult projekttémákat, a projekek megvalósításának legfontosabb lépéseit (tervezés, értékelés, tevékenységek, feladatlapok, produktumok) a OneNote lehetőségein keresztül ismerhetjük meg. Az előadás második felében egy humán tárgyakat is integráló projekt lépéseit és azok sikeres megvalósítását támogató értékelési módszereket ismerhetünk meg.

Tovább

eBook készítésről kicsiknek és nagyoknak (webinárium)

Egri Józsefné

1. - 12. évfolyam

Módszertani leírás

A webinárium az alsó és felső tagozatra differenciálva, online és offline módszereket mutat be eBook készítéshez.

Tovább

 Programozás digitális eszközök nélkül (webinárium)

Bognár Amália (MOBILITY - GYŐR Digitális Élményközpont, szakmai vezető)

1. - 12. évfolyam

Módszertani leírás

A webináriumon olyan módszereket ismerhetünk meg, amelyek megalapozhatják az algorimikus gondolkodás  műveleteinek (elemi műveletek, feladatmegoldó rutinok, eljárások és problémamegoldási stratégiák) fejlesztését, a programozáshoz szükséges készségek megalapozását.

Tovább

Tankockák kezdőknek és haladóknak - egy egyszerűen használható eszköz a Digitális Témahéten (is) (webinárium)

Novák Károly

1. - 12. évfolyam

Módszertani leírás

A LearningApps.org - tippek és trükkök tankockázóknak c. webinárium folytatásaként részletesebben
megismerhetnek a kollégák újabb tankocka sablonokat,
illetve ötleteket kaphatnak a 
tankockák kreatív felhasználására is.

Tovább

Digitális eszközök, alkalmazások a projektpedagógia szolgálatában (webinárium)

Klacsákné Tóth Ágota

1. - 12. évfolyam

Módszertani leírás

A webináriumon az online tanulási útvonalak létrehozását, , a kép-, és kiadványszerkesztéssel létrehozható projektproduktumokat, valamint a Thinglink alkalmazás Office365 online platformmal való integrálást követő kollaboratív technikákat ismerhetjük meg. A bemutatott alkalmazások funkciói minden esetben módszertani ötletekkel, különös tekintettel a formatív értékelés módszereire, komplex módon kerülnek bemutatásra.

Tovább

Így terveztem sikeres projektet a Digitális Témahétre (webinárium)

Tóth Éva

5. - 12. évfolyam

Módszertani leírás

A webináriumon a Budapesti Műszaki Szakképzési Centrum Petrik Lajos Két Tanítási Nyelvű Vegyipari, Környezetvédelmi és Informatikai Szakgimnáziumában 2019-ben megvalósult Be digitally awar c. angol nyelvi projekt megvalósulását követhetjük nyomon. Egyúttal választ kapunk arra, hogyan lehet megtervezni, felépíteni egy projektet, illetve
milyen digitális eszközök használhatóak és hogyan az egyes lépéseknél.

Tovább

Van egy jó programod? Applikációk a digitális témahétre (webinárium)

Bognár Amália

1. - 12. évfolyam

Módszertani leírás

Az online előadás a tanulók különböző érdeklődési köréből, egyéni sajátosságaikból kiindulva mutat be digitális történetmondást támogató, kép-, és kiadványszerkesztő, valamint szófelhő-alkotó  alkalmazásokat. A webináriumon lépésről lépésre bemutatott alkalmazások funkcióit minden esetben a készség-, képességfejlesztés fókuszainak megadása jellemzi. 

Tovább

Tanuljunk együtt! – Metaverse (webinárium)

Dr. Főző Attila László (DPMK, senior digitális fejlesztő)

1. - 12. évfolyam

Módszertani leírás

Tanuljunk együtt! c. webináriumsorozat I. részében a Metaverse mobiltelefonnal vagy tablettel használható demokratizált platformot ismerhetjük meg, amellyel bárki interaktív tartalmat hozhat létre a kiterjesztett valóságban. A webinárium megtekintése lehetőséget ad arra, hogy mindenki elkészíthesse első kiterjesztett valóság feladatait a Metaverse segítségével. Az elkészült feladatok tablet vagy mobiltelefon segítségével jeleníthetők meg tetszőleges helyen, akár szabadtéren is.

 

Tovább

Tanuljunk együtt! – Socrative (webinárium)

Főző Attila László (DPMK, senior digitális fejlesztő)

1. - 12. évfolyam

Módszertani leírás

A Tanuljunk együtt! c. webináriumsorozat II. részében egy üres regisztráció után lépésől lépésre tanuljuk meg a kvízek készítését és többféle típusú kiosztását, valamint azt, hogy miként lehet izgalmas ötletbörzéket kialakítani.
A résztvevőknek a webinárium előtt regisztrálniuk kell a socrative.com oldalon tanárként, valamint érdemes letölteni telefonra a Socrative Teacher applikációt.

Tovább

Tanuljuk együtt! – Wakelet (webinárium)

Főző Attila László (DPMK, senior digitális fejlesztő)

1. - 12. évfolyam

Módszertani leírás

Tanuljunk együtt! c. webináriumsorozat III. részében lépésről lépésre haladva mutatjuk be a Wakelet nevű, különböző gyűjtemények (p. ajánlott irodalom, tanulói portfóliók, könyvajánlók) készítéséhez hasznos alkalmazást. Sor kerül a tanári használat bemutatására, illetve arra is, hogyan a tanulók a Wakeletet számítógépen vagy akár mobilon is használhatják.

Tovább

Tanuljuk együtt! Quizizz (webinárium)

Skultéty Zoltánné (Lévay József Református Gimnázium, Microsoft innovatív pedagógus, szakértő, mentor tanár)

1. - 12. évfolyam

Módszertani leírás

A Quizizz egy népszerű kvízkészítő alkalmazás, amelyenek használatát a  Tanuljuk együtt! c. webináriumsorozat IV. részében lépésről lépésre megtanulhatjuk, együtt haladva az előadóval.

Tovább