Célcsoport

Típus

Évfolyam

{{ $item.name }}

Helyszín

{{ $item }}

A tartalmi kínálatot folyamatosan bővítjük.

Digitális Témahét 2020 Teachmeet konferencia (webinárium)

Digitális Pedagógiai Módszertani Központ

1. - 12. évfolyam

Módszertani leírás

A Digitális Jólét Program keretén belül megvalósult 5. Digitális Témahét díjátadóját követő teachmeet konferencia, amelyen a díjazott külhoni iskolák, a nívódíjas pedagógusok, valamint az intézményi- és a pedagógus pályázatok nyertesei mutatták be projektjeiket.
 

Tovább

Digitális Témahét 2020 Online díjátadó (webinárium)

Digitális Pedagógiai Módszertani Központ

1. - 12. évfolyam

Módszertani leírás

A Digitális Jólét Program keretében lezajlott 5. Digitális Témahét online díjátadója a Digitális Pedagógiai Módszertani Központ szervezésében.

Tovább

Tanuljuk együtt! - Genially (webinárium)

Novák Károly (Microsoft Innovatív Pedagógus Szakértő, mentor tanár, Genially nagykövet)

1. - 12. évfolyam

Módszertani leírás

A Tanuljuk együtt! sorozatban nem csupán bemutatunk egy eszközt, hanem meg is lehet tanulni a használatot lépésről lépésre úgy, hogy otthon a gépeken mindenki együtt halad az előadóval. A tempó is résztvevőkhöz igazodik és sokat lehet kérdezni, mintha egy képzésen lennénk. A sorozat ezen részében a Genially alkalmazással ismerkedhetünk meg.

Tovább

Városi kalandok Activebound-dal (webinárium)

Skultéty Zoltánné (Lévay József Református Gimnázium, Microsoft innovatív pedagógus, szakértő, mentor tanár)

1. - 12. évfolyam

Módszertani leírás

A webinárium az Actionbound alkalmazással ismerkedhetünk meg, amely egy geolokációs alkalmazás, amelynek segítségével egy interaktív, a tanulók együttműködésére építő útvonalat készíthetünk.

Tovább

Biztonságban online a digitális oktatás idején (webinárium)

Timár Borbála – Digitális Gyermekvédelmi Stratégia, pedagógiai szakértő

1. - 12. évfolyam

Módszertani leírás

A digitális munkarend, illetve a koronavírus okozta vírushelyzet idején különösen fontossá vált a tanulók online védelme, a magánszféra és a személyes adatok védelme, a megfelelő platformválasztás, a tudatos médiahasználat megfelelő mértékének, valamint a dezinformáció és álhírek, illetve az online kapcsolatokkal összefüggő kockázatok (pl. cyberbullying) jelenségének mélyebb megismerése. A webinárium egyfajta visszatekintés történik ezekere a kérdésekre sok gyakorlati tanáccsal, megoldással élve.

Tovább

Geocaching - a világ legnagyobb kincsvadászata pedagógusszemmel (webinárium)

Főző Attila László (DJN Kft. DPMK, senior digitális fejlesztő)

1. - 12. évfolyam

Módszertani leírás

A Geocaching nemzetközi szinten elismert és használt alkalmazás, amely külső helyszínek bevonásával is lehetővé teszi, hogy a tanulókkal kincsvadászatot tervezzünk és valósítsunk meg. A webináriumon a Geocaching történetét, az interaktív játék készítésével és levezetésének feltételeivel ismerkedhetünk meg.

Tovább

Hogyan motiváljuk a gyerekeket karantén idején? - kapcsoljuk a határon túli kollégákat (webinárium)

Nagy Regina (Birminghami Magyar Tanoda és Kulturális Központ tanára) Kecskés Márta (Nefelejcs Tanoda tanára, Newport) Göblös Péter (Cseh Károly Általános Iskola tanára, Ada, Szerbia) Henzel György (Katona Mihály Alapiskola tanára, Búcs, Szlovákia)

1. - 12. évfolyam

Módszertani leírás

A COVID-19 járvány egész Európában az iskolák bezárásához vezetett. Hogyan alkalmazkodtak az új helyzethez külföldi kollégák? A webinárium előadóinak segítségével nemzetközi jógyakorlatokat ismerhetünk meg a járványhelyzet miatt kialakult távtanulásra. A beszélgetést moderálta: Főző Attila László (DJN Kft. DPMK, senior digitális fejlesztő)

Tovább

Online tanítási lehetőségek a Szépművészeti Múzeum és a Magyar Nemzeti Galéria honlapjain (webinárium)

Sepsey Zsófia (Magyar Nemzeti Galéria, Múzeumpedagógiai osztály főosztályvezetője) Hauser Judit (art1st design studio, médiastúdió vezetője)

1. - 12. évfolyam

Módszertani leírás

Vajon milyen lehetőségeket kínál a két legnagyobb hazai múzeum a pedagógusoknak? Hogyan használhatják az online is elérhető kiállításokat, milyen tartalmakat tölthetnek le és hogyan építhetik be mindezt a digitális oktatás eszköztárába? Az előadás során ezekre a kérdésekre kaphatunk választ.

Tovább

Tanuljunk együtt! - Trello (webinárium)

Főző Attila László (DPMK, senior digitális fejlesztő)

1. - 12. évfolyam

Módszertani leírás

Mit jelent a kollaboratív tanulás digitális eszközökkel? Milyen ingyenes online együttműködést biztosító alkalmazások állnak rendelkezésünkre a diákokkal zajló közös munka szervezésének támogatása során? Ezekre a kérdésekre is választ ad a webinárium, miközben elsajátíthatjuk az alkalmazások tudatos és alkotó használatát.

Tovább

Útmutató a Szakképzési Tananyagtárhoz (webinárium)

Horváthné Felföldi Helga (DJN Kft, GINOP-6.2.5-VEKOP-19 projekt szakmai vezető-helyettes) László Attila (KIFÜ, IKT Fejlesztési Főosztály, mérnök-informatikus)

9. - 12. évfolyam

Módszertani leírás

A webináriumon a Szakképzési Tananyagtár célját, funkcióit, mapparendszer felépítését, a Tananyagtár használatát ismerhetjük meg.

Tovább

Hátrányos helyzetű tanulók a digitális munkarendben (webinárium)

Kissné Fleck Éva (Burattino Iskola és Gyermekotthon, intézményvezető-helyettes) Mucsa Angéla (Belvárosi Tanoda Alapítványi Gimnázium, tanár) Dr. Győrfi Éva (Pinokkió Akadémia, Gimnázium, Szakgimnázium és AMI, intézményvezető-helyettes)

1. - 12. évfolyam

Módszertani leírás

A sorozat ezen részében olyan pedagógusok osztják meg gondolataikat a digitális munkarenddel kapcsolatban, akik a hátrányos helyzetű tanulókkal foglalkoznak. A krízis előtt és azt követően is intézményük alternatív pedagógiai módszereket alkalmaz(ott) a gyerekek hátrányainak mérséklése érdekében. 

Tovább

Hogyan tanítsunk a vírusjárvány után? (webinárium)

Horváth Ádám (Digitális Jólét Nkft. DPMK, állandó szakértő)

1. - 12. évfolyam

Módszertani leírás

Az, hogy hogyan tanítsunk a vírusjárvány után, elsősorban attól függ, hogy mit tanultunk a járvány alatt. Mi az, amiben a tantermi oktatásnál jobban teljesít a digitális munkarend és mi, amit érdemes megtartani a vészhelyzeti oktatásból? Ezekre és sok más, a digitális munkarenddel, a járványhelyzet előtt és az azt követő digitális pedagógiával kapcsolatos alapvető kérdésekre kaphatunk választ az előadáson.

Tovább