Komaság Margit
1. - 2. évfolyam
Mintaprojekt
A projekt során a gyerekek megismerkednek három mesével, a mesék legfontosabb jellemzőivel.
Szövegértelmezési, olvasásstratégiai feladatokat végeznek; felismerik a cselekmény legfontosabb elemeit, a szereplőket és helyszíneket, meghatározzák a történetben rejlő problémát és az arra adott megoldást. Dramatikus játékok során megjelenítik a szereplőket. Illusztrációt és plakátot készítenek a mesékhez és a projektzárás alkalmára.
A tevékenység megvalósításában igénybe vesszük az IKT nyújtotta lehetőségeket: számítógépen vagy interaktív táblán oldanak meg feladatokat a tanulók, fényképet készítenek, és azokat felhasználják történetek elmeséléséhez könnyen kezelhető programok segítségével.
Az alábbi készségek fejlesztése /fejlődése várható a projekt tevékenységeinek elvégzése során:
Hardver: számítógép, projektor, digitális fényképezőgép vagy okostelefon vagy tablet
Szoftver: MimioStudio (vagy más táblaszoftver), Microsoft PowerPoint
Alkalmazások: Canva Team Maker WebTeszt stb.