Gergelyi Katalin
9. - 10. évfolyam
Módszertan
A tematikus terv célja Shakespeare Hamletjének mint tananyagnak az átadása, a témához és a feladatokhoz, a megközelítésmódokhoz jól illeszkedő két nyelvtani tananyagrésszel kiegészítve: a testbeszéddel és bizonyos szövegtípusok vizsgálatával, illetve szövegalkotással. A tanulók az ismeretanyag feldolgozása során számos kreatív-alkotó tevékenységet végeznek: filmet forgatnak, plakátot, infografikát, interjút, audiokommentárt készítenek, a szereplők helyébe képzelve magukat naplót, magánlevelet írnak stb. A feladatok választása opcionális, de minimum kétfélét kell választani. Az értékelés pontgyűjtéssel történik, afféle játékosított tanulási szakaszról van szó. A tanulási folyamat végén az összegyűjtött pontokat jegyekre váltjuk.
Elsődlegesnek mondható cél, hogy a kreatívan és érdekesen, változatos eszköztárral tálalt tananyag a tantárgy – és hosszú távon az olvasás! – iránti kedvet is meghozza, ezek irányában pozitív attitűdöt alakítson ki. A terv erősíteni kívánja a tanulás tudatosságát, a metakogníciót, a reflektáltságot, így segíteni nemcsak a tantárgy, hanem általánosságban a tanulás iránti elkötelezettség kialakulását is. A kooperativitás és a kreativitás fejlesztése ugyancsak kiemelt cél. A tematikus terv megvalósításának eredményeképp fejlődik a tanulók digitális kompetenciája, a feladattartás tudatossága, az időbeosztás kezelése. A játékosított pontrendszer, sok tanári visszajelzés, ön- és kölcsönös értékelés hozzájárul az önvezérelt tanulás erősítéséhez, a tanulók önreflexiós képességének fejlesztéséhez.
Hardver:
Alkalmazások:
Blogokhoz: