Robotópia (projektterv)

Kiss András

5. - 8. évfolyam

Módszertan

Összefoglaló

A projekt során a résztvevők változatos tevékenységi formákon keresztül ismerkedhetnek meg a tehetség fogalmával, összetevőivel, felismerésének és kibontakoztatásának fontosságával, miközben lehetőségük nyílik önismeretük fejlesztésére, a saját tehetséges oldaluk megismerésére is. A játékosított kerettörténet szerint egy félresikerült fizikai kísérlet után Robotópiában, a robotok világában találják magukat, ahol a hazajutás érdekében különböző küldetések során kell megmutatniuk az emberi tehetség egyes területeit. Ennek során többek között el kell „játszaniuk” egy híres festményt, videoklipet kell forgatniuk, verset kell írniuk és iskolai konfliktusokat kell megoldaniuk. Az elvégzendő feladatok más-más tehetségterületekhez kapcsolódnak, így mindenkinek lehetősége van megmutatnia azt, hogy miben a legügyesebb.

Fejlesztési cél

A projekt legfontosabb célja a kreativitás, problémamegoldás, szociális és digitális kompetenciák fejlesztése, emellett a különböző tehetségterülethez kapcsolódó feladatok által lehetőséget biztosít a rejtett tehetségek felismerésére is. A célok elérését különféle digitális eszközök használata segíti, mind a feladatok elvégzése, mind azok kiértékelése és a visszacsatolás során. A projekt egésze és az értékelés is alkalmazza a játékosítás módszerének egyes elemeit. Az egész munkát keretbe foglaló történeten, a fő- és mellékküldetéseken túl az értékelésben megjelenik a PBL (pontok, jelvények, ranglista) rendszer is.

Eszközigény

Hardver:

  • tanári munkaállomás
  • projektor
  • okostelefon vagy tablet (lehetőség szerint a tanulók használják a saját eszközeiket)
  • iskolai wifi-hálózat

Alkalmazások: