Klacsákné Tóth Ágota
11. - 12. évfolyam
Mintaprojekt
A projekt célja, hogy a diákok átfogó képet kapjanak arról, hogyan befolyásolják életünket a különböző hullámok, sugárzások.
A tanulók csoportokban feladatlapok alapján fajtáik szerint átismétlik a tanult természeti folyamatokat, kísérletek, modellek segítségével azonosítják azokat a mindennapi életünkben tapasztalható jelenségekkel. Minden csoport négy jelenséget tanulmányoz, majd vizsgálatait megosztja más csoportokkal. A csoportok ezek után általános témát választanak, és átfogó szempontok alapján elemzik ismereteiket.
A projekt sokszínű feladatainak megoldását infokommunikációs eszközök támogatják, az egyes témák összegzéseit a csoportok digitális folyóiratban egyesítik.
Természettudományos kompetencia: Képes meghatározott szempontoknak megfelelően megtervezni és végrehajtani megfigyeléseket, kísérleteket, és azok eredményeiből reális és helyes következtetéseket levonni. Képes mozgósítani és alkalmazni természettudományos és műszaki műveltségét a tanulásban és a hétköznapi életben felmerülő problémák megoldása során.
Matematikai kompetencia: Képes megérteni egyes természeti és társadalmi-gazdasági folyamatokra alkalmazott matematikai modelleket, és ezt tudja alkalmazni a jelenségek megértésében, a problémák megoldásában a mindennapi élet különböző területein is.
Digitális kompetencia: Felismeri és ki is használja az IKT nyújtotta lehetőségeket, a kreativitást és innovációt igénylő feladatok, problémák megoldásában.
Hatékony önálló tanulás
Kritikai gondolkodás és problémamegoldás
Információs műveltség
Együttműködés
Hardver: asztali számítógép vagy tanulói laptop vagy tablet, mobiltelefon
Szoftver: Microsoft Office
Alkalmazások: Linoit Wakelet Microsoft OneDrive Office365 OneNote Joomag Canva PHET szimulációk stb.