Suba Eszter - múzeumpedagógus
5. - 6. évfolyam
Módszertan
A projekt során a gyerekek megismerkednek a honfoglalás korának mondavilágával, és a kárpát-medencei 9-10. századi régészeti anyagokon keresztül a korai magyarság életmódjával. A projekt során a gyerekek maguk kell megtervezzék a projektmunka lépéseit, a különböző felelősöket megválasztaniuk, a csoportokat kialakítaniuk. A feladatok végén tudásukat arra használják, hogy egy honfoglalás kori falut építsenek fel.
A téma projektszerű feldolgozása, interdiszciplináris megközelítése, a több tantárgy és az IKT eszköz bevonása által komplex tudást közvetít. A csoportok iskolai tanórák, és otthoni feladatok során ismerkednek meg a korszakkal, gyűjtenek ismereteket, fejlesztik képességeiket, kreativitásukat és digitális kompetenciájukat.
Ismeretszerzés - Olvasással, beszélgetéssel, tapasztalati úton
Kritikus gondolkozás - forrásütköztetés (írásbeli, tárgyi, szóbeli források)
Kooperativitás, szociális készségek - feladatok megoldása csoportmunkával
Kommunikáció, beszédkészség, szóbeli szövegek megértése, értelmezése és alkotása, olvasás, az írott szöveg megértése, írás, szövegalkotás - történetek, megszerzett tudás feldolgozása és továbbadása írásban és szóban
A tanulási képesség fejlesztése - előzetes ismeretek differenciálása, bővítése, játékos-tanulási feladatok gyakorlása
Anyanyelvi kultúra, anyanyelvi ismeretek - magyar nyelv eredetének megismerése, szókincsbővítés
Kézügyesség - fémmegmunkálás
Kreativitás - alkotás elkészítése
Hardver: számítógép, digitális fényképezőgép, telefon
Szoftver: Microsoft Office, Paint, Movie Maker