Szakmai webináriumok 2025
2025. január 03.
Készüljünk együtt a 10. Digitális Témahétre!
Találkozunk a webináriumokon!
A webináriumok felvételei megtalálhatóak a Digitális Témahét elnevezésű YouTube csatornánkon.
Meghirdetett webináriumok
Aki 10 webináriumon részt vesz, digitális elismerő oklevélben részesül.
2025. március 10., hétfő 19 óra
STEM/STEAM projektek digitális eszközökkel az alsó tagozaton
Előadó: Dr. Lénárd András Tamás, egyetemi docens, Eötvös Lóránd Tudományegyetem Tanító- és Óvóképző Kar, Digitális Pedagógiai Tanszék
Előadásomban szeretném bemutatni a STEM/STEAM kimondottan kisiskoláskori lehetőségeit olyan gyakorlati példákon, ötleteken keresztül, melyek akár a Digitális témahéten, akár azon kívül is megvalósíthatóak.
Példaként a MakeyMakey készleteket alkalmazom, de maguk a projektek más eszközzel, pl. Micro:Bit-tel is megvalósíthatók.
2025. március 11., kedd 19 óra
Játékosítás, értékelés és mesterséges intelligencia
Előadó: Prievara Tibor, Co-CEO, társtulajdonos, MotiMore
A webinárium a játékosítás és a mesterséges intelligencia oktatásban betöltött szerepét vizsgálja. Bemutatja, hogyan segíthet egy gamifikált értékelési rendszer a tanulók motivációjának növelésében, valamint milyen lehetőségeket kínál az MI az egyéni tanulási utak kialakításában és a visszacsatolásban.
Gyakorlati példákon keresztül ismertetjük a legújabb trendeket és eszközöket, amelyek hatékonyabbá és élvezetesebbé tehetik a tanulási-tanítási folyamatot.
2025. március 12., szerda 19 óra
Differenciálás, tehetséggondozás és motiválás KRÉTA IFM-mel
Tippek és trükkök a sikeres és lelkes nyelvtanulókért
Előadó: Vitál Attila, disszeminációs tréner
A KRÉTA Idegennyelvi Felkészítő Modul a német és az angol nyelv önálló, illetve nyelvtanárok által vezetett tanulását teszi lehetővé a magyarországi általános és középiskolákban.
Az interaktív, játékos feladatokból álló, digitális eszközökön elérhető tananyagok hatékonyan segítik a nyelvi kompetenciák fejlesztését, a tanárok pedig - a számukra kialakított felületek segítségével - személyre szabottan tudják nyomon követni, segíteni diákjaik tanulási folyamatát.
Az előadás ennek a komplex rendszernek a bemutatását célozza, különös tekintettel arra, hogy hogyan használható a Modul a diákok motiválására, differenciálásra és tehetséggondozásra a pedagógusi munka során.
2025. március 13., csütörtök 19 óra
Biztonságos pénzkezelés a mindennapokban
OTP Fáy Alapítvány - Jövőtudatosság Akadémia
Mit jelent a pénzügyi tudatosság a digitális világban? Hogyan ismerhetőek fel a pénzügyi csalások? Ahhoz, hogy biztonságosan intézhessünk pénzügyeinket, fontos, hogy naprakész tudásunk legyen a leggyakoribb pénzügyi visszaélésekről.
Az MI-án alapuló pénzügyi csalások gyorsan fejlődnek, és egyre nehezebb őket felismerni, ezért fontos a folyamatos tájékozódás ebben a témakörben is. A webinárium során megnézzük, hogy miért esnek áldozatul az emberek a csalásoknak, milyen lehetőségeink vannak a védekezésre, valamint a csalások növekvő hullámában melyek azok a legújabb fenyegetések, amelyek már a mesterséges intelligenciát is használják.
2025. március 18., kedd 19 óra
Robotika és Scottie Go! az óvodában
Előadó: Liszkai Anikó óvodapedagógus, tehetségfejlesztő pedagógus (Orosháza Városi Önkormányzat Napköziotthonos Óvodája Könd Utcai Telephely) és szakértő (Raabe Klett Oktatási Tanácsadó és Kiadó Kft.)
Az óvodás korosztály számára elengedhetetlen a logikus/algoritmus gondolkodásmód megalapozása, formálása, ebben segít a Scottie Go! Ez egy olyan innovatív játéklehetőség, amely még az óvoda-iskola átmenetének nehézségeit is megkönnyítheti. Differenciált fejlesztési lehetőségeket tartogat, miközben minden gyermek saját tanulási ütemének megfelelően haladhat. Nagyszerűen kiegészíti a kisgyerekkori robotikát és kódolást. Gyakorlati alkalmazásának kérdésköreit fogjuk bemutatni a webináriumon.
2025. március 19., szerda 19 óra
Hogyan használhatjuk a KRÉTA IFM-et érettségire és nyelvvizsgára való felkészüléshez?
Előadó: Miholics Zoltán, tananyagfejlesztési és módszertani vezető
A KRÉTA Idegennyelvi Felkészítő Modul német és angol nyelv önálló, illetve nyelvtanárok által vezérelt tanulását teszi lehetővé a magyarországi általános és középiskolákban. Az interaktív, játékos feladatokból álló, digitális eszközökön elérhető tananyagok hatékonyan segítik a nyelvi kompetenciák fejlesztését, a tanárok pedig - a számukra kialakított felületek segítségével - személyre szabottan tudják nyomon követni, segíteni diákjaik tanulási folyamatát.
Az előadás ennek a komplex rendszernek a bemutatását célozza, különös tekintettel az érettségi és nyelvvizsgákra való felkészülés támogatása tekintetében.
Megvalósult webináriumok
A webinárium megtekintéséhez kattintson a webinárium címére!
2025. január 7.
Találkozó a 10. Digitális Témahét nagyköveteivel
Előadók: Főző Attila László, Jánossy Zsolt, Ökumenikus Segélyszervezet az Oktatásért Alapítvány
Az előadásban bemutatásra kerültek a Digitális Témahét 2025 nagykövetei, beszélgettünk a 2024. év végi szavazáson nyertes 10 oktatási alkalmazásról, szó esett a 10. jubileumi Digitális Témahét újdonságairól.
2025. január 15., 20.
ChatGPT-alapozó tanároknak
2025. február 25.
ChatGPT és Copilot alapok tanároknak
Gyakorlatvezető: Főző Attila László, Ökumenikus Segélyszervezet az Oktatásért Alapítvány
Alapozó online workshop gyakorlatorientált foglalkozás volt azok számára, akik szerették volna megismerni és kipróbálni a ChatGPT, a Copilot ingyenes funkcióit. Tanárszemmel néztük meg, hogy miként érdemes használni a felkészüléshez, a tanórai foglalkozásokhoz, tanuláshoz ezt a felületet. A workshop végén beszéltünk a szerzői jogi kérdésekről, aggodalmakról és az alternatívákról is.
2025. január 27.
Nyertes projektek bemutatása - A sorozat első része
1. Hogyan kapcsolhatjuk össze a Digitális Témahetet és a Fenntarthatósági Témahetet?
Előadó: Tuboly Rita tanító, IKT MasterMinds Kutatócsoport tagja (Rábapatonai Petőfi Sándor Általános Iskola)
Az előadás során bemutatásra került, hogyan dolgozták fel digitális eszközök segítségével a biodiverzitás témakörét 7-14 éves tanulókkal.
2. A MI márciusunk - Tavaszi jeles napok és ünnepek az MI segítségével
Előadó: Kukk Ibolya mesterpedagógus (Debreceni Egyetem Kossuth Lajos Gyakorló Gimnáziuma és Általános Iskolája Arany János téri feladatellátási helye)
A projek célja volt, hogy a tanulók ismereteket szerezzenek a márciusi jeles napok és ünnepek tartalmáról, a már meglévő ismereteiket bővítsék. A projekt megvalósításába a mesterséges intelligenciát is bevonták. A digitális készségfejlesztésen túl, a tudatos szemléletformálást, a fenntarthatóságra és az ökológiai tudatosságra való nevelés is feladat volt.
2025. január 29.
Home, Sustainable Home, azaz hogyan tervezzünk házat tudatosan
(Nyertes projektek bemutatása - A sorozat második része)
Előadó: Benedek Judit Dunakeszi Radnóti Miklós Gimnázium, angol tanár és eTwinning nagykövet
A projekt témája a fenntarthatóság, a tudatos élettér kialakítása volt. A folyamat során a tanulóknak lehetősége volt kutatni, szakértői előadáson részt venni, szókincsüket bővíteni, fejleszteni digitális készségeiket. A webináriumon megismerhették a projekt részleteit, értékelési rendszerét, valamint a használt digitális eszközöket.
2025. január 31.
A mesterséges intelligencia bűvöletében
Előadó: Dr. Baracsi Katalin LL.M családjogi szakjogász, LL.M infokommunikációs szakjogász internetjogász, közösségi média tréner
Az előadás során áttekintettük az AI rendeletet, az új típusú AI-val elkövethető bűncselekményeket és bemutatásra került a Human Brains csapatától adaptált kártyajáték, amely jól használható középiskolásokkal, ha szeretnék kritikai gondolkodásra ösztönözni őket az új technológiákkal kapcsolatban.
2025. február 3.
Nyertes projektek bemutatása - A sorozat harmadik része
Nyertes projektek bemutatása - Két út, egy cél
1. Két út egy cél: projektmódszer a tanulás szolgálatában
Előadó: Szabó Judit, a tatabányai Bárdos László Gimnázium nyelvtanára
A webináriumon két nagyon eltérő iskolai projekt került bemutatásra: egy egészségtudatos életmódot népszerűsítő, nemzetközi együttműködésben készült eTwinning projektet, valamint egy órán felmerülő probléma körüljárását, melyet összekapcsolak a Shakespeare évfordulóval. Szó volt a projektek megtervezéséről, kivitelezéséről, kihívásairól, és bemutatásra került néhány hasznos digitális alkalmazást is.
2. A nyertes mindenképp Te leszel!
Előadó: Lehr-Juhász Mónika, magyar-ének-történelem szakos tanár, Dusnok-Fajsz Általános Iskola Fajszi Általános Iskolája
Az előadás elsősorban azoknak szólt, akik vidéki, kistelepülési iskolában dolgoznak, nincs informatikatanári végzettségük, de szívesen vennének részt a Digitális Témahét projektjében. Különösen azoknak, akik még sosem pályáztak. Szó volt az előkészületekről, a tantárgyi koncentráció számtalan lehetőségéről, a digitális technológia adta újszerűségről, a dokumentáció elkészítéséről, a pályázat tapasztalatairól, s főként arról, hogy miért érdemes belekezdeni, mit nyer az a pedagógus, aki részt vesz a Digitális Témahéten.
2025. február 4.
#dthpetrik2024: Digitális készségek és társadalmi felelősségvállalás a szakképzésben
(Nyertes projektek bemutatása - A sorozat negyedik része)
Előadók: Tóth Éva projektvezető, eTwinning nagykövet, Modern Iskola főszerkesztő, valamint Sipos Csaba és Szabó-Lövey Gergő a BMSZC Petrik Lajos Két Tanítási Nyelvű Technikum 12. évfolyamos tanulói
A 7. Digitális Témahét a Petrikben ismét az ágazatok közötti együttműködésre épült. A Petrik Aid célja a digitális készségek és a szociális érzékenység fejlesztése volt: a résztvevők digitális eszközökkel oldottak meg valós problémákat, miközben a társadalmi felelősségvállalás is központi szerepet kapott. A webináriumon bemutatták a szervezési lépéseket, a diákok bevonásának különböző szintjeit, a külsős partnerek szerepét, valamint az iskola tágabb környezetének mozgósítási lehetőségeit.
2025. február 5.
A MI-re számíthatsz (projekt a projektben)
(Nyertes projektek bemutatása - A sorozat ötödik része)
Előadó: Krepsz-Kapai Bernadett gyógypedagógus, vezető szaktanácsadó Zalaapáti Gábor Áron Általános Iskola
A projekt során a diákok megismerték a mesterséges intelligencia alapjait és az AI etikai kérdéseit. Példákon keresztül megvizsgáltuk a használhatóságát, lehetőségeit, hallucinációit, környezetszennyezését. A megszerzett tudás birtokában a diákok képesek lesznek projekteken dolgozni, képesek lesznek kritikusan gondolkodni a mesterséges intelligencia használatáról és annak hatásáról az oktatásra, a hétköznapi életre.
2025. február 11.
Előadók: Flakstad Emőke – One Alapítvány ügyvezető, Szabó Krisztina – One Alapítvány CSR gyakornok
A kalandjáték feladatai a One Alapítvány NetGuru elnevezésű interaktív tananyagaira épülnek. Az Alapítvány célja ezzel a játékkal a Safer Internet Day apropóján, hogy felhívja a 9-14 éves tanulók figyelmét a netbiztonság fontosságára, és segítsen eligazodni a digitális adatkezelés útvesztőiben. A NetGuru anyagai iskolai használatra optimalizáltak, tanári kézikönyvvel és óratervekkel.
2025. február 12.
A kreativitás vége vagy egy új kezdet? - Toldi a MI szemszögünkből
(Nyertes projektek bemutatása - A sorozat hatodik része)
Előadók: Kovácsné Koska Eszter biológia-földrajz szakos tanár, Magilniczky-Galambos Kitti angol-magyar szakos tanár, PeDig Menedzser, Mészáros Katalin rajz – etika szakos tanár, Gubián Dániel történelem-etika szakos tanár (Székesfehérvári Széna Téri Általános Iskola)
A 2024-ben az általános iskolák kategóriájában I. helyet elérő csapat mutatta be a pályaművét, amelyben Arany János klasszikus művét, a Toldit dolgozták fel a modern mesterséges intelligencia eszközeivel. Felhasznált MI alkalmazások: Microsoft Copilot, Suno, Quizalize, Tengr.ai
2025. február 13.
Űrkutatás-Csillagközi kalandok
(Nyertes projektek bemutatása - A sorozat hetedik része)
Előadók: Környeiné Hermann Ágnes, mesterpedagógus, tanító, Szarvas Márta - tanító, Szanics Anikó - kémia- matematika szakos mentortanár, a Debreceni Egyetem Kossuth Lajos Gyakorló Gimnáziumának és Általános Iskolájának pedagógusai
A webinárium során betekintést nyerhettünk a témahét programjaiba, témaköreibe, a pedagógusokat és tanulókat (7-14 éves) is inspiráló együttműködésbe. A résztvevők ötleteket meríthettek a különböző online felületek hatékony alkalmazásából, élménypedagógiai és projektpedagógiai módszerekből, munkaformákból, amelyeket megfűszerezték mesterséges intelligenciával.
2025. február 14.
Gyakorlati ötletek a mesterséges intelligencia tanórai felhasználásához
Előadó: Nádori Gergely, középiskolai tanár Alternatív Közgazdasági Gimnázium, TanárBlog.hu
Az előadás során olyan kipróbált, sikeres tantermi megoldásokat mutattak be az AI használatára, amelyek nem a tanulás (vagy készülés) elkerülését, hanem a tanulás támogatását teszik lehetővé.
2025. február 17.
10 projektötlet a 10. Digitális Témahétre
Előadók: Főző Attila László, Jánossy Zsolt, Ökumenikus Segélyszervezet az Oktatásért Alapítvány
A webináriumon szó volt arról, hogy miként érdemes projektet tervezni a Digitális Témahétre és bemutattunk 10 új projektötletet, amelyek akár ki is próbálhatók a témahéten.
2025. február 18.
Hogyan lehet jobb egy iskola? - Egy podcast műsor története
(Nyertes projektek bemutatása - A sorozat nyolcadik része)
Előadó: Izsák Dávid Pál, matematika - fizika - német szakos tanár, innovatív mesterpedagógus, Zimándy Ignác Általános Iskola, Törökbálint
Szeretnéd tudni, milyen digitális eszközökkel és AI-megoldásokkal kerestük a választ arra, hogy milyen a jó iskola? Érdekel, mit tanulhatunk más intézmények jó gyakorlatiból, és hogyan alkalmazhatók ezek a tapasztalatok a saját iskolánkban? Megosztásra került a podcastkészítés lépései és a technikai háttere, és arról is szó esett, hogyan ültethetjük át mindazt, amit tanultunk a mindennapi gyakorlatba.
2025. február 20.
Legyen a Digitális Témahét médiatudatosabb!
Előadó: Timár Borbála médiatudatosság-szakértő, Idea Alapítvány
Magyarul is elérhető a Media & Learning Association oldalán egy új, online tananyag pedagógusok számára. A TeamLit - Legyen az oktatás médiatudatosabb - kurzus lépésről lépésre vezeti végig a résztvevőket a médiaműveltség saját tanórai gyakorlatba, tananyagba, az intézményi működési gyakorlatba integrálásában. A tananyag magyar fordítója, Timár Borbála, azokat az elemeket emelte ki a webináriumon, amelyek egy Digitális Témahétre készülő projekt tervezésekor a médiaműveltség beépítését segítik, akár kezdők számára is.
2025. február 26.
Előadók: Skultéty Zoltánné, Kiss Mónika, eTwinning nagykövetek
Számos kalanddal, játékkal, felfedezésekkel, a modern technológia bekapcsolásával önmagunk és az egész közösség számára élményt teremthetünk. TörtéNETek, olvasás, könyvtár, projektek álltak a webinárium központjában. Ezekről a kalandokról meséltek az előadók.
2025. február 27.
Zöld kód – Kódolj a holnapért! Fenntarthatósági ötletpályázat 2025 - információs est
Előadók: Bereczki Anna, BBlooms alapító, Dolánszky György, informatikai biztonsági szakértő, Váczi Dorka, One Alapítvány oktatási projektvezető
2025 tavaszán 3. alkalommal meghirdetett, a One Alapítvány a Skoollal együttműködésben a Digitális Témahét alkalmából a Zöld kód – Kódolj a holnapért! című verseny, és annak tudnivalói, feltételei kerültek bemutatásra.
2025. március 3.
Hogyan alakít ki AI-szakadékot az oktatás és hogyan lehet elkerülni?
Előadó: Horváth Ádám, elnök, Education:Next Oktatástechnológiai Szövetség
Az előadás során azt vizsgáljuk, hogy milyen készségekre van a tanulóknak szüksége az AI hatékony használatához és hogyan lehet fejleszteni ezeket a készségeket?
2025. március 4.
A személyre szabott tanulás új dimenziói - bemutatkozik a SchoolAi
Előadó: Tóth Éva eTwinning nagykövet, Modern iskola főszerkesztő, oktató, BMSZC Petrik Lajos Két Tanítási Nyelvű Technikum
A webináriumon kipróbálhattuk a SchoolAi leghasznosabb funkcióit, és gyakorlati példákon keresztül ismerhettük meg, hogyan építhetjük be használatát pedagógiailag tudatosan a projektekbe a tanítási-tanulási folyamat szolgálatában.
2025. március 5.
Az algoritmikus gondolkodás fejlesztése játékosan, adaptívan, AI segítségével
Előadók: Bollog Nóra módszertani vezető Csillagsuli Kft. és Farkas Judit fejlesztési vezető Csillagsuli Kft.
Hogyan lehet támogatni a gondolkodási sémák algoritmikus rendszerbe szerveződését kisgyermek korban? A workshop erre a kérdésre adott konkrét javaslatokat, példákat a Csillagsuli adaptív tanulástámogató rendszer és kapcsolódó fizikai taneszközök felhasználásával.
2025. március 6.
Matific: Hogyan fognak 34%-kal jobban teljesíteni a tanulók matematikából?
Előadó: Fejes Flávia, Matific Customer Success Manager
Az előadás 1-6. osztályos tanítóknak és matematika tanároknak szólt, melyen bemutattuk hogyan lehet beépíteni leghatékonyabban a Matific használatát az oktatásba, miként segíti a Matific a gyerekek fejlődését, és hogyan motiválja a gyerekeket a sikeres matematika tanulásra.