Dienes Dóra, Fodor Alice, Susán Katalin
3. - 4. évfolyam
Mintaprojekt
Indul a verseny! Vajon melyik csoport babja nő a legmagasabbra?
A különböző csoportok a bab növekedésének különböző életfeltételeit vizsgálják, illetve a bab viselkedését különböző élethelyzetekben (ferdeség, zene, fény iránya, támasztékkeresés). A kísérlet célja, hogy megállapítsák, melyek a legkedvezőbb feltételek a bab csíráztatáshoz.
A tanulók a növényekre vonatkozó információkat többféleképpen rögzítik, például digitális naplóban is összegzik, amely részletezi a projektet, a csoport tervét és a növényről szóló leírásokat. A növény fejlődéséről digitális fényképezőgéppel vagy mobiltelefonnal képeket készítenek, a képeket a fejlődési naplóba feltöltik.
A projekt produktuma egy prezentáció vagy egy kisfilm, ami bemutatja a kísérlet eredményeit, az elvégzett munkát. A projekt alatt a diákok a témával kapcsolatban kutathat, és érdekes feladatokat oldanak meg internetes eszközök alkalmazásával.
Az 51/2012. (XII. 21.) számú EMMI rendelet – a kerettantervek kiadásának és jóváhagyásának rendjéről alapján.)
Egyéb célok:
Hardver: digitális fényképezőgép, mobiltelefon, számítógép, internet hozzáférés, nyomtató (vetőmag, cserepek, termőföld)
Szoftver: szövegszerkesztő, képfeldolgozó megoldások
Alkalmazások: Photopeach Framelapse