One Alapítvány Digitális Szabadulószoba-készítő verseny

2025. március 07.

Készíts Te is digitális szabadulószoba projektet osztályoddal, pályázz és nyerj értékes nyereményeket!

A One Alapítvány pályázatot hirdet a Digitális Témahét 2025 programjának keretében digitális projekt megvalósítására pedagógusok számára 3 kategóriában.

Nem érzed magad otthonosan a digitális eszközök használatában? Sebaj. Diákjaiddal közös projektben alkothattok együtt, ahol kölcsönösen tanulhattok egymástól és bátoríthatjátok egymást! Mi mutatunk Neked egy példát a digitális szabadulószobára, és Te kihasználhatod diákjaid kreativitását és digitális kompetenciáit a témaválasztás, kérdések elkészítése és a kivitelezés során is. Utána ki is próbálhatjátok a játékot közösen.

Az általunk készített minta játékot inspirációképpen itt megnézheted és kipróbálhatod osztályaiddal. 

Felhívás

Nevezzetek diákjaiddal a One Alapítvány Digitális Szabadulószoba-készítő versenyére!

A nevezéseket 3 kategóriában várjuk:

  • 1-4. osztályban tanítók,
  • 5-8. osztályban tanítók, 
  • 9-12. osztályban tanítók.

A FELADAT A KÖVETKEZŐ:

Készítsetek egy ehhez hasonló digitális szabadulószobát az E-skola felületén található Guru család valamelyik anyaga kapcsán egy projekt keretében. A játék kapcsolódjon legalább egy Guru-tanórához, a kivitelezés megválasztása rátok van bízva.

A Guru-tananyagokat itt érhetitek el: https://e-skola.one.hu/ Pedagógusok számára egy regisztrációt követően mindhárom anyaghoz teljes óravázlatokat tartalmazó tanári kézikönyvet biztosítunk, míg a diákok regisztráció nélkül elérik az interaktív anyagokat.

A versenyen való részvétel feltétele, hogy iskolád regisztráljon a Digitális Témahétre, valamint a részvételt jegyezzék be eseményként a Code Week honlapján is.

A pályázatra a Digitális Témahét One Alapítvány pályázati űrlapjának (hamarosan), a projekt leírásának és a játék linkjének űrlapba történő feltöltésével lehet jelentkezni.

A Digitális Témahét projekttervsablon használata nem kötelező, de előnyt jelenthet a pályázat elbírálása során. A projektek teljes körű bemutatását kiegészítheti az intézmény honlapján megosztott információ is.

A pályázathoz szükséges, hogy

  • a pedagógus intézménye regisztráljon a Digitális Témahét honlapján,
  • a pedagógus a határidő lejárta előtt beküldje a pályamunkát. 

Értékelési szempontok

Projekt szempontjainak való megfelelés

  • A projekt megvalósításában fontos szerepet játszik a digitális technológia eszközként való alkalmazása.
  • A tanulási folyamat középpontjában a tanulók állnak.
  • A projekt a tantervi követelményekkel összehangolt, fontos tanulási célokra összpontosít.
  • A projekt céljai között szerepel a tanulók digitális kompetenciájának fejlesztése.
  • A projektre jellemző a multidiszciplináris megközelítés.
  • A projekt feladataiban legyen kihívás, problémamegoldás, kutatás, vizsgálódási lehetőség.
  • A tanulók a megszerzett tudást és készségeket bizonyítják a projekt produktumaiban, amelyek publikálhatók, előadhatók vagy bemutathatók.

Kreativitás

  • A játék vizuális megjelenése, digitális megoldások, az apró részletek pontos kidolgozottsága.

Használhatóság

  • A játék alkalmazhatósága: könnyen játszhatóság, átlátható szabályrendszer, egyszerű digitális hozzáférés.

 

A pályázat díjazása

Az 1. helyezettek minden kategóriában nyernek intézményüknek egy 3D nyomtatót és 3 tekercs filamentet, a pályázatot benyújtó pedagógus pedig egy prémium kategóriás tabletet kap. A csatlakozó osztály tanulóit is díjazzuk jelképesen. 

A zsűri különdíjak kiosztásának a jogát fenntartja.

A pályázat benyújtásának határideje: 2025. április 27.

Ha bármilyen kérdésed felmerül a versennyel kapcsolatban, írj e-mailt a dorottya.vaczi (kukac) one.hu e-mail címre Szabadulószoba DTH tárggyal.