Szakmai webináriumok 2025

2025. január 03.

Készüljünk együtt a 10. Digitális Témahétre!
Találkozunk a webináriumokon!

A webináriumok felvételei megtalálhatóak a Digitális Témahét elnevezésű YouTube csatornánkon.

                  



Meghirdetett webináriumok

Aki 10 webináriumon részt vesz, digitális elismerő oklevélben részesül.
 

2025. március 17., hétfő 19 óra

A Nemzeti Köznevelési Portál legújabb interaktív és gamifikált fejlesztései 

Előadó: Pintér Gergely, Digitális Tananyagfejlesztési Osztály, Oktatási Hivatal
 
A Nemzeti Köznevelési Portál tartalmait és szolgáltatásait jól ismerik a pedagógusok, előadásunkon a legújabb fejlesztésekből válogatunk.
Bemutatjuk a portál interaktív videóit, amelyek a hotspotokkal és megállítópontokkal egészítik ki a tartalmat. A digitális Kitalálót, ami valójában egy gamifikált feladatsor, amelyben egy labirintusból lehet kijutni egy rejtvény megoldása során. A matematika tantárgyhoz ajánlott legújabb játékokat, illetve az osztályfőnöki órához használható Egészségfejlesztés és Közlekedésbiztonság okosgyűjteményeket a hozzájuk tartozó multimédiás tartalmakkal.

Regisztráció

 

2025. március 18., kedd 19 óra

Robotika és Scottie Go! az óvodában 

Előadó: Liszkai Anikó óvodapedagógus, tehetségfejlesztő pedagógus (Orosháza Városi Önkormányzat Napköziotthonos Óvodája Könd Utcai Telephely) és szakértő (Raabe Klett Oktatási Tanácsadó és Kiadó Kft.)

Az óvodás korosztály számára elengedhetetlen a logikus/algoritmus gondolkodásmód megalapozása, formálása, ebben segít a Scottie Go! Ez egy olyan innovatív játéklehetőség, amely még az óvoda-iskola átmenetének nehézségeit is megkönnyítheti. Differenciált fejlesztési lehetőségeket tartogat, miközben minden gyermek saját tanulási ütemének megfelelően haladhat. Nagyszerűen kiegészíti a kisgyerekkori robotikát és kódolást. Gyakorlati alkalmazásának kérdésköreit fogjuk bemutatni a webináriumon.

Regisztráció

 

2025. március 19., szerda 19 óra

Hogyan használhatjuk a KRÉTA IFM-et érettségire és nyelvvizsgára való felkészüléshez?

Előadó: Miholics Zoltán, tananyagfejlesztési és módszertani vezető

A KRÉTA Idegennyelvi Felkészítő Modul német és angol nyelv önálló, illetve nyelvtanárok által vezérelt tanulását teszi lehetővé a magyarországi általános és középiskolákban. Az interaktív, játékos feladatokból álló, digitális eszközökön elérhető tananyagok hatékonyan segítik a nyelvi kompetenciák fejlesztését, a tanárok pedig - a számukra kialakított felületek segítségével - személyre szabottan tudják nyomon követni, segíteni diákjaik tanulási folyamatát.
Az előadás ennek a komplex rendszernek a bemutatását célozza, különös tekintettel az érettségi és nyelvvizsgákra való felkészülés támogatása tekintetében. 

Regisztráció

 

2025. március 20., csütörtök 19 óra

Innovatív interaktív tartalmak a Nemzeti Köznevelési Portálon 

Előadók: Dani-Pallósi Ágnes és Forró Orsolya, Digitális Tananyagfejlesztési Osztály, Oktatási Hivatal

A Nemzeti Köznevelési Portálon 2024-ben folytatódott a tankönyvek digitális transzformációja, ezek közül a magyar nyelv és irodalom tantárgyhoz több speciális, tankönyvfüggetlenül is használható interaktív tartalom készült, ezeket szeretnénk bemutatni:
◦ Okostérkép nyelvjárásokhoz – hangosábrák 
◦ Nyelviképesség-fejlesztő alkalmazások 
◦ Adatvizualizációs megoldás (szerepháló) mesterséges intelligenciával 
◦ Digitális böngésző 
◦ Verselemző applikációk 
◦ Animációk, megzenésítések felső tagozatra, középiskolára

Regisztráció

 

2025. március 24., hétfő 19 óra

ESERO Hungary - Elhozzuk az űrkorszakot az iskolába!

Előadó: Páva Lőrinc, ESERO Hungary projekt koordinátor

Az ESERO program célja, hogy az űripart mint izgalmas szemléltető eszközt felhasználva segítse a STEM tantárgyak (természettudományok, technológia, mérnöki tudományok és matematika) népszerűsítését a 3 és 18 éves kor közötti tanulók számára. Az ESERO az űriparhoz köthető aktuális és figyelemfelkeltő tananyagokkal, órán kívüli programokkal (karrier nap, múzeum látogatás, céges bemutatkozások, versenyek), és pedagógus-továbbképzésekkel segíti a STEM tantárgyakat oktatók munkáját. Az előadás során szeretném bemutatni az ESERO Hungary programjait, különös tekintettel az Astro Pi kihívásra  az ESA és a Raspberry Pi Alapítvány közös oktatási projektje, amely lehetőséget biztosít a résztvevő diákok és fiatalok számára, hogy saját maguk által írt számítógépes programok segítségével tudományos vizsgálatokat végezzenek a Nemzetközi Űrállomás (ISS) fedélzetén lévő speciális Raspberry Pi számítógépeken.

Regisztráció

 



Megvalósult webináriumok

A webinárium megtekintéséhez kattintson a webinárium címére!
 

2025. január 7.

Találkozó a 10. Digitális Témahét nagyköveteivel

Előadók: Főző Attila László, Jánossy Zsolt, Ökumenikus Segélyszervezet az Oktatásért Alapítvány

Az előadásban bemutatásra kerültek a Digitális Témahét 2025 nagykövetei, beszélgettünk a 2024. év végi szavazáson nyertes 10 oktatási alkalmazásról, szó esett a 10. jubileumi Digitális Témahét újdonságairól.

 

2025. január 15., 20.

ChatGPT-alapozó tanároknak

2025. február 25.

ChatGPT és Copilot alapok tanároknak

Gyakorlatvezető: Főző Attila László, Ökumenikus Segélyszervezet az Oktatásért Alapítvány

Alapozó online workshop gyakorlatorientált foglalkozás volt azok számára, akik szerették volna megismerni és kipróbálni a ChatGPT, a Copilot ingyenes funkcióit. Tanárszemmel néztük meg, hogy miként érdemes használni a felkészüléshez, a tanórai foglalkozásokhoz, tanuláshoz ezt a felületet. A workshop végén beszéltünk a szerzői jogi kérdésekről, aggodalmakról és az alternatívákról is. 

 

2025. január 27.

Nyertes projektek bemutatása - A sorozat első része

1. Hogyan kapcsolhatjuk össze a Digitális Témahetet és a Fenntarthatósági Témahetet? 

Előadó: Tuboly Rita tanító, IKT MasterMinds Kutatócsoport tagja (Rábapatonai Petőfi Sándor Általános Iskola)

Az előadás során bemutatásra került, hogyan dolgozták fel digitális eszközök segítségével a biodiverzitás témakörét 7-14 éves tanulókkal.

2. A MI márciusunk - Tavaszi jeles napok és ünnepek az MI segítségével

Előadó: Kukk Ibolya mesterpedagógus (Debreceni Egyetem Kossuth Lajos Gyakorló Gimnáziuma és Általános Iskolája Arany János téri feladatellátási helye)

A projek célja volt, hogy a tanulók ismereteket szerezzenek a márciusi jeles napok és ünnepek tartalmáról, a már meglévő ismereteiket bővítsék. A projekt megvalósításába a mesterséges intelligenciát is bevonták. A digitális készségfejlesztésen túl, a tudatos szemléletformálást, a fenntarthatóságra és az ökológiai tudatosságra való nevelés is feladat volt.

 

2025. január 29.

Home, Sustainable Home, azaz hogyan tervezzünk házat tudatosan
(Nyertes projektek bemutatása - A sorozat második része)

Előadó: Benedek Judit Dunakeszi Radnóti Miklós Gimnázium, angol tanár és eTwinning nagykövet

A projekt témája a fenntarthatóság, a tudatos élettér kialakítása volt. A folyamat során a tanulóknak lehetősége volt kutatni, szakértői előadáson részt venni, szókincsüket bővíteni, fejleszteni digitális készségeiket. A webináriumon megismerhették a projekt részleteit, értékelési rendszerét, valamint a használt digitális eszközöket.

 

2025. január 31.

A mesterséges intelligencia bűvöletében

Előadó: Dr. Baracsi Katalin LL.M családjogi szakjogász, LL.M infokommunikációs szakjogász internetjogász, közösségi média tréner

Az előadás során áttekintettük az AI rendeletet, az új típusú AI-val elkövethető bűncselekményeket és bemutatásra került a Human Brains csapatától adaptált kártyajáték, amely jól használható középiskolásokkal, ha szeretnék kritikai gondolkodásra ösztönözni őket az új technológiákkal kapcsolatban.

 

2025. február 3.

Nyertes projektek bemutatása - A sorozat harmadik része

Nyertes projektek bemutatása - Két út, egy cél

1. Két út egy cél: projektmódszer a tanulás szolgálatában 

Előadó: Szabó Judit, a tatabányai Bárdos László Gimnázium nyelvtanára

A webináriumon két nagyon eltérő iskolai projekt került bemutatásra: egy egészségtudatos életmódot népszerűsítő, nemzetközi együttműködésben készült eTwinning projektet, valamint egy órán felmerülő probléma körüljárását, melyet összekapcsolak a Shakespeare évfordulóval. Szó volt a projektek megtervezéséről, kivitelezéséről, kihívásairól, és bemutatásra került néhány hasznos digitális alkalmazást is.

2. A nyertes mindenképp Te leszel! 

Előadó: Lehr-Juhász Mónika, magyar-ének-történelem szakos tanár, Dusnok-Fajsz Általános Iskola Fajszi Általános Iskolája

Az előadás elsősorban azoknak szólt, akik vidéki, kistelepülési iskolában dolgoznak, nincs informatikatanári végzettségük, de szívesen vennének részt a Digitális Témahét projektjében. Különösen azoknak, akik még sosem pályáztak. Szó volt az előkészületekről, a tantárgyi koncentráció számtalan lehetőségéről, a digitális technológia adta újszerűségről, a dokumentáció elkészítéséről, a pályázat tapasztalatairól, s főként arról, hogy miért érdemes belekezdeni, mit nyer az a pedagógus, aki részt vesz a Digitális Témahéten.

 

2025. február 4. 

#dthpetrik2024: Digitális készségek és társadalmi felelősségvállalás a szakképzésben
(Nyertes projektek bemutatása - A sorozat negyedik része)

Előadók: Tóth Éva projektvezető, eTwinning nagykövet, Modern Iskola főszerkesztő, valamint Sipos Csaba és Szabó-Lövey Gergő a BMSZC Petrik Lajos Két Tanítási Nyelvű Technikum 12. évfolyamos tanulói

A 7. Digitális Témahét a Petrikben ismét az ágazatok közötti együttműködésre épült. A Petrik Aid célja a digitális készségek és a szociális érzékenység fejlesztése volt: a résztvevők digitális eszközökkel oldottak meg valós problémákat, miközben a társadalmi felelősségvállalás is központi szerepet kapott. A webináriumon bemutatták a szervezési lépéseket, a diákok bevonásának különböző szintjeit, a külsős partnerek szerepét, valamint az iskola tágabb környezetének mozgósítási lehetőségeit.

 

2025. február 5.

A MI-re számíthatsz (projekt a projektben)
(Nyertes projektek bemutatása - A sorozat ötödik része)

Előadó: Krepsz-Kapai Bernadett gyógypedagógus, vezető szaktanácsadó Zalaapáti Gábor Áron Általános Iskola

A projekt során a diákok megismerték a mesterséges intelligencia alapjait és az AI etikai kérdéseit. Példákon keresztül megvizsgáltuk a használhatóságát, lehetőségeit, hallucinációit, környezetszennyezését. A megszerzett tudás birtokában a diákok képesek lesznek projekteken dolgozni, képesek lesznek kritikusan gondolkodni a mesterséges intelligencia használatáról és annak hatásáról az oktatásra, a hétköznapi életre.

 

2025. február 11.

Digitális hősök akcióban: Küldetés a spamrobotok ellen - NetGuru kalandjáték az internetbiztonság jegyében

Előadók: Flakstad Emőke – One Alapítvány ügyvezető, Szabó Krisztina – One Alapítvány CSR gyakornok

A kalandjáték feladatai a One Alapítvány NetGuru elnevezésű interaktív tananyagaira épülnek. Az Alapítvány célja ezzel a játékkal a Safer Internet Day apropóján, hogy felhívja a 9-14 éves tanulók figyelmét a netbiztonság fontosságára, és segítsen eligazodni a digitális adatkezelés útvesztőiben. A NetGuru anyagai iskolai használatra optimalizáltak, tanári kézikönyvvel és óratervekkel.

 

2025. február 12.

A kreativitás vége vagy egy új kezdet? - Toldi a MI szemszögünkből
(Nyertes projektek bemutatása - A sorozat hatodik része)

Előadók: Kovácsné Koska Eszter biológia-földrajz szakos tanár, Magilniczky-Galambos Kitti angol-magyar szakos tanár, PeDig Menedzser, Mészáros Katalin rajz – etika szakos tanár, Gubián Dániel történelem-etika szakos tanár (Székesfehérvári Széna Téri Általános Iskola)

A 2024-ben az általános iskolák kategóriájában I. helyet elérő csapat mutatta be a pályaművét, amelyben Arany János klasszikus művét, a Toldit dolgozták fel a modern mesterséges intelligencia eszközeivel. Felhasznált MI alkalmazások: Microsoft Copilot, Suno, Quizalize, Tengr.ai

 

2025. február 13.

Űrkutatás-Csillagközi kalandok
(Nyertes projektek bemutatása - A sorozat hetedik része)

Előadók: Környeiné Hermann Ágnes, mesterpedagógus, tanító, Szarvas Márta - tanító, Szanics Anikó - kémia- matematika szakos mentortanár, a Debreceni Egyetem Kossuth Lajos Gyakorló Gimnáziumának és Általános Iskolájának pedagógusai

A webinárium során betekintést nyerhettünk a témahét programjaiba, témaköreibe, a pedagógusokat és tanulókat (7-14 éves) is inspiráló együttműködésbe. A résztvevők ötleteket meríthettek a különböző online felületek hatékony alkalmazásából, élménypedagógiai és projektpedagógiai módszerekből, munkaformákból, amelyeket megfűszerezték mesterséges intelligenciával.

 

2025. február 14.

Gyakorlati ötletek a mesterséges intelligencia tanórai felhasználásához

Előadó: Nádori Gergely, középiskolai tanár Alternatív Közgazdasági Gimnázium, TanárBlog.hu

Az előadás során olyan kipróbált, sikeres tantermi megoldásokat mutattak be az AI használatára, amelyek nem a tanulás (vagy készülés) elkerülését, hanem a tanulás támogatását teszik lehetővé. 

 

2025. február 17.

10 projektötlet a 10. Digitális Témahétre

Előadók: Főző Attila László, Jánossy Zsolt, Ökumenikus Segélyszervezet az Oktatásért Alapítvány

A webináriumon szó volt arról, hogy miként érdemes projektet tervezni a Digitális Témahétre és bemutattunk 10 új projektötletet, amelyek akár ki is próbálhatók a témahéten.

 

2025. február 18.

Hogyan lehet jobb egy iskola? - Egy podcast műsor története
(Nyertes projektek bemutatása - A sorozat nyolcadik része)

Előadó: Izsák Dávid Pál, matematika - fizika - német szakos tanár, innovatív mesterpedagógus, Zimándy Ignác Általános Iskola, Törökbálint

Szeretnéd tudni, milyen digitális eszközökkel és AI-megoldásokkal kerestük a választ arra, hogy milyen a jó iskola? Érdekel, mit tanulhatunk más intézmények jó gyakorlatiból, és hogyan alkalmazhatók ezek a tapasztalatok a saját iskolánkban? Megosztásra került a podcastkészítés lépései és a technikai háttere, és arról is szó esett, hogyan ültethetjük át mindazt, amit tanultunk a mindennapi gyakorlatba.

 

2025. február 20.

Legyen a Digitális Témahét médiatudatosabb!

Előadó: Timár Borbála médiatudatosság-szakértő, Idea Alapítvány

Magyarul is elérhető a Media & Learning Association oldalán egy új, online tananyag pedagógusok számára. A TeamLit - Legyen az oktatás médiatudatosabb - kurzus lépésről lépésre vezeti végig a résztvevőket a médiaműveltség saját tanórai gyakorlatba, tananyagba, az intézményi működési gyakorlatba integrálásában. A tananyag magyar fordítója, Timár Borbála, azokat az elemeket emelte ki a webináriumon, amelyek egy Digitális Témahétre készülő projekt tervezésekor a médiaműveltség beépítését segítik, akár kezdők számára is.

 

2025. február 26.

#olvass

Előadók: Skultéty Zoltánné, Kiss Mónika, eTwinning nagykövetek

Számos kalanddal, játékkal, felfedezésekkel, a modern technológia bekapcsolásával önmagunk és az egész közösség számára élményt teremthetünk. TörtéNETek, olvasás, könyvtár, projektek álltak a webinárium központjában. Ezekről a kalandokról meséltek az előadók.

 

2025. február 27.

Zöld kód – Kódolj a holnapért! Fenntarthatósági ötletpályázat 2025 - információs est 

Előadók: Bereczki Anna, BBlooms alapító, Dolánszky György, informatikai biztonsági szakértő, Váczi Dorka, One Alapítvány oktatási projektvezető

2025 tavaszán 3. alkalommal meghirdetett, a One Alapítvány a Skoollal együttműködésben a Digitális Témahét alkalmából a Zöld kód – Kódolj a holnapért! című verseny, és annak tudnivalói, feltételei kerültek bemutatásra. 

 

2025. március 3.

Hogyan alakít ki AI-szakadékot az oktatás és hogyan lehet elkerülni?

Előadó: Horváth Ádám, elnök, Education:Next Oktatástechnológiai Szövetség

Az előadás során azt vizsgáljuk, hogy milyen készségekre van a tanulóknak szüksége az AI hatékony használatához és hogyan lehet fejleszteni ezeket a készségeket? 

 

2025. március 4.

A személyre szabott tanulás új dimenziói - bemutatkozik a SchoolAi

Előadó: Tóth Éva eTwinning nagykövet, Modern iskola főszerkesztő, oktató, BMSZC Petrik Lajos Két Tanítási Nyelvű Technikum

A webináriumon kipróbálhattuk a SchoolAi leghasznosabb funkcióit, és gyakorlati példákon keresztül ismerhettük meg, hogyan építhetjük be használatát pedagógiailag tudatosan a projektekbe a tanítási-tanulási folyamat szolgálatában. 

 

2025. március 5.

Az algoritmikus gondolkodás fejlesztése játékosan, adaptívan, AI segítségével 

Előadók: Bollog Nóra módszertani vezető Csillagsuli Kft. és Farkas Judit fejlesztési vezető Csillagsuli Kft.

Hogyan lehet támogatni a gondolkodási sémák algoritmikus rendszerbe szerveződését kisgyermek korban?  A workshop erre a kérdésre adott konkrét javaslatokat, példákat a Csillagsuli adaptív tanulástámogató rendszer és kapcsolódó fizikai taneszközök felhasználásával.

 

2025. március 6.

Matific: Hogyan fognak 34%-kal jobban teljesíteni a tanulók matematikából?

Előadó: Fejes Flávia, Matific Customer Success Manager

Az előadás 1-6. osztályos tanítóknak és matematika tanároknak szólt, melyen bemutattuk hogyan lehet beépíteni leghatékonyabban a Matific használatát az oktatásba, miként segíti a Matific a gyerekek fejlődését, és hogyan motiválja a gyerekeket a sikeres matematika tanulásra.

 

2025. március 10.

STEM/STEAM projektek digitális eszközökkel az alsó tagozaton

Előadó: Dr. Lénárd András Tamás, egyetemi docens, Eötvös Lóránd Tudományegyetem Tanító- és Óvóképző Kar, Digitális Pedagógiai Tanszék

Előadásban bemutatásra került a STEM/STEAM kimondottan kisiskoláskori lehetőségei olyan gyakorlati példákon, ötleteken keresztül, melyek akár a Digitális Témahéten, akár azon kívül is megvalósíthatóak.   

 

2025. március 11.

Játékosítás, értékelés és mesterséges intelligencia    

Előadó: Prievara Tibor, Co-CEO, társtulajdonos, MotiMore

A webinárium a játékosítás és a mesterséges intelligencia oktatásban betöltött szerepét vizsgálta. Bemutatta, hogyan segíthet egy gamifikált értékelési rendszer a tanulók motivációjának növelésében, valamint milyen lehetőségeket kínál az MI az egyéni tanulási utak kialakításában és a visszacsatolásban. 

 

2025. március 12.

Differenciálás, tehetséggondozás és motiválás KRÉTA IFM-mel - Tippek és trükkök a sikeres és lelkes nyelvtanulókért

Előadó: Vitál Attila, disszeminációs tréner

Az interaktív, játékos feladatokból álló, digitális eszközökön elérhető tananyagok hatékonyan segítik a nyelvi kompetenciák fejlesztését, a tanárok pedig - a számukra kialakított felületek segítségével - személyre szabottan tudják nyomon követni, segíteni diákjaik tanulási folyamatát. Az előadás ennek a komplex rendszernek a bemutatását célozta, különös tekintettel arra, hogy hogyan használható a Modul a diákok motiválására, differenciálásra és tehetséggondozásra a pedagógusi munka során.

 

2025. március 13.

Biztonságos pénzkezelés a mindennapokban

OTP Fáy Alapítvány - Jövőtudatosság Akadémia

A webinárium során megnéztük, hogy miért esnek áldozatul az emberek a csalásoknak, milyen lehetőségeink vannak a védekezésre, valamint a csalások növekvő hullámában melyek azok a legújabb fenyegetések, amelyek már a mesterséges intelligenciát is használják.