Bemutatkoznak a Digitális Témahét 2025 nagykövetei
2024. december 17.
Nagyköveteink tapasztalt projektpedagógusok, akik széleskörű tudással rendelkeznek a digitális technológia alkalmazásairól. Vállalták, hogy segítenek a Digitális Témahét eseményeivel kapcsolatos információk terjesztésében, valamint támogatják az érdeklődő kollégákat a Digitális Témahét keretében megvalósítandó projektek tervezésében és végrehajtásában, ha kérdéseik merülnének fel a projektek szervezésével, lebonyolításával kapcsolatban, vagy ha nehézségekkel szembesülnek a pályázatok benyújtása során. Mindannyian a hazai digitális pedagógia ismert alakjai, akik aktívan jelen vannak a közösségi médiában, így bárki könnyen kapcsolatba léphet velük, ha segítségre vagy inspirációra van szüksége. Bízunk abban, hogy szakértelmük hozzájárul a Digitális Témahét népszerűsítéséhez és a sikeresen megvalósított projektek számának növeléséhez.
Antaliné Miss Lilla vagyok, magyar-történelem szakos pedagógus, szakvizsgázott e-tanulási szakértő. A Dunaújvárosi Egyetem Bánki Donát Technikumában tanítok, és a PedExpert szakmai vezetőjeként pedagógus-továbbképzések készítésével és szervezésével foglalkozom. Számtalan projektet hajtottam végre, amelyek során mindig a tudásépítés és a készségfejlesztés állt a középpontban. Hiszem, hogy a kapcsolódások által a diákok nemcsak magukból tudnak többet kihozni, hanem a másikból is. Ezért igyekszem mindig a rájuk szabott eszközökkel, módszerekkel és megközelítésekkel dolgozni. Ilyenek például a digitális történetmesélés, az algoritmikus gondolkodás fejlesztése, a játékosítás és a játékalapú tanulási utak, a mobiltanulás, valamint a felfedező tanulás által nyújtott lehetőségek, és legújabban a MI tanulástámogató és kritikus gondolkodást fejlesztő alkalmazása. Nagykövetként szeretném elősegíteni, hogy még több pedagógus fedezze fel a digitális eszközökben rejlő lehetőségeket, és a projektpedagógia által minél több gyermek tapasztalhassa meg együttműködésben az alkotás élményét.
Bognár Amália magyar-történelem szakos tanár, gyógypedagógus, okleveles pedagógiatanár, a Pannon Egyetem, Humántudományi Kar, Neveléstudományi Intézet mesteroktatója. A digitális pedagógia meghatározó irány a szakmai életemben. Szerencsés vagyok, mert formális (általános iskola, egyetem) és nonformális környezetben (digitális élményközpont, könyvtár, Kukucska Gyermekek Rábaközi Játszóháza) is megtapasztalhattam hatását, számtalan területével (gamification, digitális történetmesélés, online képzések és nyílt oktatás, fordított osztályterem, mesterséges intelligencia stb.) foglalkozhattam, sokféle eszközt (padlórobotok, virtuális és kiterjesztett valóság, humanoidok, 3D nyomtatás, okosotthonok stb.) ismerhettem meg. Folyamatosan arra törekszem, hogy a digitális és analóg pedagógiai módszereket kombináljam. Hiszek a tudásmegosztásban, a Padlórobotok és unplugged kódolás Facebook-csoportot vezetem. A Digitális Témahét évről évre elvarázsol, mivel szenzációs projektek valósulnak meg, 2025-ben is szeretném Nagykövetként segíteni a felkészülés, a tervezés folyamatát.
Csányi Judit vagyok, tanító. 2017 óta szervezem iskolámban a Kódolás Hete és a Digitális Témahét programjait. A digitális pedagógia révén számos értékes szakmai kapcsolatot és barátságot alakítottam ki, amelyek a közös célok és projektek megvalósítását nemcsak hatékonyabbá, hanem örömtelivé is teszik. Elkötelezett híve vagyok a 21. századi kompetenciák fejlesztésének, különösen a projektpedagógiának és a gamifikációnak. Mindig is az volt a célom, hogy a gyerekek megszeressék a tanulást. Olyan módszereket dolgozok ki és alkalmazok, amelyek képesek motiválni mind a tehetséges, mind a hátrányos helyzetű tanulókat. Hiszem, hogy együtt minden könnyebb. Tudásomat örömmel osztom meg: előadások, workshopok és képzések formájában támogatom a kollégákat. Ugyanakkor folyamatosan fejlesztem magam is, hiszen a tanulás sosem ér véget. Szabadidőmben a mesterséges intelligencia oktatásra gyakorolt hatásait és lehetőségeit kutatom, hogy még korszerűbb eszközöket és megközelítéseket találjak a tanulók támogatására.
Kiss Andrásnak hívnak, az Egri Balassi Bálint Általános Iskolában tanítok digitális kultúrát alsó és felső tagozaton. Az eddigi 20 éves pedagógiai munkásságom során mindig kiemelt figyelmet kapott a digitális írástudás, az algoritmikus gondolkodás fejlesztése, a tehetséggondozás. Már egészen fiatal, óvodás kortól igyekszem felkelteni a nebulók érdeklődését a téma iránt. Rendszeresen tartok robotbemutatókat, illetve az egyik legnagyobb büszkeségem, az Országos Méh-Ész Logikai Verseny fő célja is a diákok és a felkészítőik érdeklődésének felkeltése a kódolás, a robotika iránt. Fontosnak tartom a tudásmegosztást, ezért számos online szakmai közösség mellett többek között tagja vagyok a Neumann János Számítógép-tudományi Társaságnak, a Magyar Pedagógiai Társaságnak, az Informatika-Számítástechnika Tanárok Egyesületének, a Nemzeti Pedagógus Kar Informatika tagozatának, és ebben az évben Digitális Témahét Nagykövet is vagyok. A saját tudásom fejlesztésére, rendszeres megújítására is nagy figyelmet fordítok.
Klacsákné Tóth Ágota vagyok, matematikát, fizikát és digitális kultúrát tanítok a Budapest XX. Kerületi Nagy László Általános Iskola és Gimnáziumban. Eltökélt híve vagyok a projektpedagógia alkalmazásának. Projektjeim témái átfogóak, több tantárgyat, tudományterületet érintenek. A tanulóközpontú tevékenységek a kísérletezésre, a modellépítésre, a digitális eszközökkel történő alkotásra épülnek. Számos projektem nyert nemzetközi, illetve hazai díjat, elismerést. Az EU Code Week hazai vezető tanáraként régóta munkálkodom azon, hogy a kódolás minél több diákhoz eljusson, tanáraik tantárgytól függetlenül beépíthessenek algoritmikus gondolkodást fejlesztő tevékenységeket módszertani eszköztárukba. Minden eddigi Digitális Témahéten részt vettem, szívesen nyújtok támogatást az eseménnyel kapcsolatban. Tudok segíteni projektötletekkel, projektek tervezésében, értékelésében, digitális eszközök oktatás során történő alkalmazásában. Szívesen osztom meg a robotika, a 3D tervezés/nyomtatás területein és a mesterséges intelligencia alkalmazása során szerzett tapasztalataimat is.
Krepsz-Kapai Bernadett vagyok, a Zalaapáti Gábor Áron Általános Iskolában dolgozom. Digitális kultúra tantárgyat tanítok, osztályfőnök vagyok, és gyógypedagógusként az 1-8. évfolyam tanulóival foglalkozom. Vezető szaktanácsadóként az Intézménytámogató és fejlesztő munkaközösséget koordinálom a Zalaegerszegi Pedagógiai Oktatási Központnál. Tanfolyamokat, továbbképzéseket tartok. Életemet végigkíséri a folyamatos tanulás, szaktanácsadóként a kollégáim folyamatos szakmai támogatása. Létrehoztam a Digitális kultúra tanítása 3-8. osztály Facebook-csoportot, ahol a fő célom egymás segítése, naprakész információk megosztása. Kezdetektől fogva részt veszek a Code Weeken és a Digitális Témahét eseményein, ahol először csak egy mini projekttel neveztünk. A Digitális Témahét Nagyköveteként örömmel segítek bárkinek, aki elhatározza, hogy a digitális eszközökkel támogatott pedagógiai módszerek használatának útjára lép.