Háromszögek a matematikában és azon túl (IKT Műhely)

Priszlinger Ferencné

9. - 11. évfolyam

Módszertan

Összefoglaló

A projektben a tanulók a háromszögekről tanultakat alkalmazzák feladatokban, és arra keresnek választ, hol találkozunk a háromszögekkel a matematikán túl. Rendszerezzük a háromszögekről tanultakat gondolattérkép segítségével, majd ötletbörzét tartunk arról, hogy hol találkozunk a matematikán kívül a háromszögekkel. 3-4 fős csoportokat alakítunk. A tanulók feldolgozzák a háromszögek előfordulását. Ezek eredményéről létrehoznak egy wiki oldalt és összeállítanak egy matematika feladatot. Egy prezentációban bemutatják az osztálynak az eredményüket. A tanítási órákon érdekes matematikai feladatokat oldunk meg.

A projekt végén felmérjük a tanulók háromszögekkel kapcsolatos ismereteit, és hogy mit tanultak a projekt során egymástól.

A projektportfólió letölthető innen.

Fejlesztési cél

  • az önálló tanulási képesség és az önirányítás fejlesztése
  • a kreativitás és az innovációs készségek fejlesztése
  • a felelősségvállalás fejlesztése
  • az együttműködő képesség, a kommunikáció, a problémamegoldó készség, a prezentációs készség, az önálló tanulás és gondolkodás fejlesztése
  • az információhasználat erkölcsi, jogi kérdéseinek megértése
  • az IKT eszközök használatában való jártasság fejlesztése

Eszközigény

Hardver: számítógépek, internet-hozzáférés, projektor

Szoftver: levelezőprogram, képfeldolgozó, böngésző, honlapszerkesztő, szövegszerkesztő, Coggle, Linoit, Wordle, NEO LMS, Microsoft Word, Google Drive, GeoGebra, Microsoft PowerPoint