Emberke az osztályunkban (IKT Műhely)

Bosányi Éva

3. évfolyam

Módszertan

Összefoglaló

Erich Kästner Az Emberke c. regényének feldolgozása közben a tanulói önállóságra építve, különböző tevékenységekkel produktumok keletkeznek. A tanulók naplót vezetnek, fogalmazásokat írnak, újságcikkeket készítenek, interjúkat vesznek fel. A projekt célja, hogy a tanulók az irodalom, technika és rajz tantárgyakkal koncentrációban érzéseket, élményeket, gondolatokat jelenítsenek meg művészileg is.

A projektportfólio letölthető innen.

Fejlesztési cél

Az olvasás élménnyé válik és továbbgondolásra késztet. A gyerekek képessé válnak a könyv szereplőivel történtek átélésére, a szereplők jellemzésére, a velük való azonosulásra. Meg tudják különböztetni a helyes és helytelen magatartást. Átélhetik egy fizikailag más kisfiú életét, s össze tudják hasonlítani a sajátjukkal. Mindeközben gazdagodik szókincsük, fejlődik olvasási készségük. A napló vezetésével, a szituációs játékokban szerzett élményekkel fejlődik írásbeli és szóbeli kifejezőkészségük.
Az IKT eszközök használatával megismerkednek a web 2.0 eszközeivel, játékosan szereznek új ismereteket, gyakorolják azok alkalmazását. A „más bőrébe bújva” feladatoknál fejlődik eredeti gondolkodásuk és találékonyságuk. A páros, illetve a csoportmunka során új ötleteket találnak ki, valósítanak meg, és osztanak meg másokkal. A viták során nyitottság és fogékonyság alakul ki új és eltérő nézőpontok iránt.

Eszközigény

Hardver: számítógépek, nyomtató, videokamera, digitális fényképezőgép, internet-hozzáférés, projektor, szkenner, interaktív tábla

Szoftver: levelezőprogram, képfeldolgozó, böngésző, honlapszerkesztő, szövegszerkesztő, linoit.com, wordle.net, youtube.com, Smart Lesson Activity, Google Drive, Windows Movie Maker