Digitális anyáknapi képeslap készítése (Szabadtéri Néprajzi Múzeum)

Pintérné Herczeg Andrea

4. évfolyam

Módszertan

Összefoglaló

Projekt folyamán digitális anyáknapi képeslapot és ajándéktárgyat készítenek a gyerekek. A munkafolyamat során hasznosítják és fejlesztik matematikai, informatikai tudásukat, szövegértésüket, technikai kézügyességüket. Több műveltségi terület bekapcsolásával iskolai tanulmányaik hasznossá válnak.

Digitális Projekt hét alatt a gyermekek a Szabadtéri Néprajzi Múzeum műtárgy gyűjteményében megtalálható geometriai mintázatú 19. századi ácsolt láda kapcsán matematikai tanulmányaik gyakorlati hasznosságában mélyülnek el, miközben aktívan használják a különféle digitális eszközöket és szoftvereket.

A projekt végkifejlete, hogy anyáknapi ünnepség alkalmával kiállítást rendezzenek az elkészült tárgyakból (a számítógépes mintarajzokból és a mintázott fa dobozkákból/falemezekből). A „kiállítás megnyitón” ünnepélyes keretek között a szülőknek digitális eszköz segítségével (kivetítőn, digitális táblán) bemutatják a projekthét folyamatait és tárlatvezetést tartanak a kiállításban.

A projekt héten a munkafolyamatok eredményeit dokumentált fényképekből készült és anyáknapi üzenettel ellátott digitális úton készített képeslapot átadják a gyermekek édesanyjuknak.

Fejlesztési cél

Az 51/2012. (XII. 21.) számú EMMI rendelet – a kerettantervek kiadásának és jóváhagyásának rendjéről alapján.)

  • Tudjon ismeretekhez jutni különböző képi és szöveges ismerethordozók révén
  • Sajátítson el alapszintű ismereteket az internethasználatban rejlő lehetőségekről
  • Képes legyen különféle digitális eszközök segítségével képkészítésre, szerkesztésre
  • Legyen képes a különböző dolgokat, jelenségeket, folyamatokat elemi szinten megfigyelni
  • Legyen képes a tapasztalatokat elemezni, értelmezni, magyarázni, következtetéseket levonni
  • Ismerje a mérésekhez szükséges eszközöket és használja azokat balesetmentesen
  • Szerezzen gyakorlatot a mindennapi életben előforduló mérésekben, ezek mértékegységeinek (hosszúság, tömeg, térfogat) használatában
  • Legyen képes az írott szövegből a kérdéses információt kiszűrni
  • Megfelelően és eredményesen működjön együtt másokkal, érezze a felelősséget a csapatban betöltött szerepkörnek megfelelően
  • Tájékozódjon az időben, az ismeretek rendszerezésében
  • Önértékelés és önellenőrzés
  • Vizuális kifejezőképesség fejlődése, alkotás és kreativitás fejlesztése
  • Legyen képes munkáját bemutatni
  • A világ megismerésének igényére törekvés

Eszközigény

HARDVER

  • Számítógépek a projektben résztvevő tanulók számának megfelelően
  • Digitális fényképezőgép
  • Kivetítő vagy Digitális tábla
  • Nyomtató
  • Scan

SZOFTVER

  • Logo Motion vagy Imagine
  • Fotor
  • Microsoft Office Csomag
  • Google Drive