Kőteleki Andrea Éva
3. - 6. évfolyam
Módszertan
A foglalkozást az EU CodeWeek 2015 keretében valósítottuk meg. A 3. osztályos diákjaimmal és tanítóikkal együttműködve szerveztük.
Az eseménnyel két célunk volt. A bemutató órákhoz hasonlóan szerettük volna, ha a szülők betekintést nyernek a gyermekeik haladásába, hogy lássák az eddig elvégzett munkánk eredményét. Ugyanakkor ezzel a rendhagyó eseménnyel azt is meg akartuk mutatni, hogy nálunk a játék mögött egészen komoly munka van.
A foglalkozás során egy rövid bevezetést követően a szülő - gyerek párosok megkapták a feladatot: egy olyan világot kellett megtervezniük, ahol egy színét változtató almafa és egy almát gyűjtögető Kodu találkozásából mókás kalandok kerekednek. A feladat megoldása közben egy fontos szabályt kellett betartani: csak a szülő építheti a világot, írhatja a kódot. A gyerek csak szóbeli magyarázatokkal segítheti, de nem nyúlhat az egérhez, billentyűzethez.
Az, hogy a gyerek játékát programozni gyerekjáték-e vagy sem, kiderül az eseményről készített videóból. Ezzel a jó hangulatú foglalkozással nálunk hagyományt teremtettünk. Azóta már a code.org kihívásait is oldottuk meg közösen, és most azt tervezzük, hogy a LEGO robotokkal is meg kell ismertetnünk a szülőket.
számítógép, internet-elérés, projektor
Előzetes tanári ismeretek: a KODU GAME LAB letöltése, a fejlesztőkörnyezet előzetes ismerete (elérhető az alábbi linken: http://www.kodugamelab.com/)
Előzetes tanulói ismeretek: a KODU kezelőfelületének ismerete, gyakorlat a csapatmunkában, együttműködésben