Az én házam (IKT Műhely)

Tóth Lászlóné

6. évfolyam

Módszertan

Összefoglaló

A tanulók az egyenes arányossággal kapcsolatos számításokat végeznek a mindennapi életből vett problémák megoldására. A tanulócsoportok egy lakásfelújítási pályázatra készítenek el egy 3D-s látványtervet és költségvetési tervet a szobafestéshez, a padlószőnyeg cseréjéhez. A feladatok elvégzése közben mérni, számítani, következtetni fognak. Az előkészületekről, abban saját szerepükről tanulási naplót írnak. A projekt végén a lakásfelújítási pályázatokat egy prezentáció formájában mutatják be a többieknek. A feladatok megoldása közben gyakorolják az internethasználatot, a világhálón történő keresést, az anyagok kiválasztásakor döntéseket hoznak, megtanulják a táblázatkészítést, a képletek használatát és az önreflexiót.

A projekportfólió letölthető innen.

Fejlesztési cél

Feladatok közvetlen felügyelet nélküli meghatározása a szobafelújítás tervezésekor, a feladatok rangsorolása és végrehajtása
Az idő és a munkamennyiség hatékony kezelése a lakás 3D-s tervezése során
A saját megértés és tanulási igények nyomon követése a napi feljegyzésekben
Összetett döntések meghozatala és választás az anyagok kiválasztásakor
Gondolatok és ötletek világos és hatékony kifejtése szóban és írásban
Rugalmasság és kompromisszum készség a közös célok eléréséhez
Közös felelősségvállalás az együttműködés során

Eszközigény

Hardver: számítógépek, digitális fényképezőgép, internet hozzáférés, projektor

Szoftver:  táblázatkezelő, levelezőprogram, képfeldolgozó, böngésző, multimédiás alkalmazások, szövegszerkesztő, NEO LMS, Linoit, Class Dojo, TeamUp, Tagxedo, Google űrlap, Google Drive, Popplet, Symbaloo