Márciusi webináriumok

2018. február 19.

1. Minecraft oktatási változat

Előadó: Szabó Imre

A Microsoft Magyarország pályázatot hirdet iskolai csoportoknak és egyéni jelentkezőknek azzal a céllal, hogy Magyarország kulturális és természeti értékeit egy egészen új módon mutassuk be, méghozzá a Minecraft programban építkezve. Ehhez kapcsolódik egy négyrészes webinárium sorozat.

3. rész: A Minecraft oktatási változat lehetőségei. Együttműködés osztály szinten, tanári kontroll. Hogyan használhatóak ezek a lehetőségek az iskolai projektek és a Minecraft Magyarország projekt lebonyolítása során.

                                     A webinárium ide kattintva megtekinthető.

                                

2. Internet- és videojáték-függőség

Előadó: Tóth Dániel (virtuálpszichológus, PszichológusPasi.hu)

Amióta felfedeztük az alkoholt, azóta van alkoholprobléma. Amióta elkezdtük felfedezni az elektronikus technológia világát azóta használjuk érzelmi szükségleteink kielégítésére. Sci-fisen hangzik? Nem kellenek ehhez robotok. A magányosan élő emberek már 30 évvel ezelőtt is bekapcsolva hagyták a tv-t- vagy rádiót csak azért, hogy emberi hangot halljanak. Az érzelmi életünk bizonyos aspektusainak kiszolgálására már egy jó ideje rendelkezésre állnak szimulációk, kezdve a romantikus filmektől, a baráti kapcsolatokat szimuláló sorozatokon és közösségi oldalakon át, az instant sikerélményeket adó videojátékokig. Addig nincs gond amíg megvan az egyensúly, amíg az offline életé a prioritás, amíg nem kezdjük el saját magunkat becsapni. De mi történik akkor ha valaki elveszti ezt. Mi történik ha egy szorongó, bizonytalan tini egyszer csak megéli, hogy egy videojáték terébe belépve egyik siker a másikat követi, hirtelen hős lesz és hadvezér. Vagy egy közösségi oldalra regisztrálva egy egyébként erősen önbizalom hiányos tini lány megtapasztalja, hogy ha feltölt magáról egy pózolós képet hirtelen több tucatnyian lájkolják azt. Erőt merít ebből, vagy inkább belemenekül ebbe a világba? Mi van ha a valóság túl fájdalmas és a virtuális világ menedéket ígér az élet félelmeivel, veszteségeivel szemben? Az virtuális illúziók szórakoztatóak tudnak lenni, azok által sokat tanulhatunk, vagy akár meg is feledkezhetünk önmagunkról.

                                    A webinárium ide kattintva megtekinthető.

 

3. Minden út a digitális világba vezet?
     Nem tabu?!

Előadók: Klacsákné Tóth Ágota, Nemes-Nagy Erika

Klacsákné Tóth Ágota a 2017-es Digitális Témahéten lezajlott projektjéről számol be, amely során a diákok három témakörben vizsgálódtak, egyben időutazáson vettek részt a vezérlés, a számolás és a vizualizáció terén. A webinárium fő témái a projekt előkészületei, irányítása és értékelése.

A webinárium során Nemes-Nagy Erika is a tavalyi iskolai Digitális Témahetük tervezéséről, szervezéséről, lebonyolításáról beszél. A diákjai által választott téma a párkeresés, szerelem, udvarlás, nemi élet és a családalapítás ami sok helyen még ma is tabunak számít. A projekt nehézségeibe, az élményekbe, illetve az idei terveikbe is betekintést nyerhetnek a résztvevők.

                                    A webinárium ide kattintva megtekinthető.


4. Út a médiaértéshez a digitális világban

Előadó: Almási Gizella

Az előadásban bemutatjuk oktatási segédanyagainkat, amelyek segítenek a pedagógusoknak abban, hogy a gyerekek – kisiskoláskortól a középiskoláskorig – elsajátíthassák az alapvető, fontos tudásanyagot a média megismeréséhez, megértéséhez.

                                  A webinárium ide kattintva megtekinthető.

 

5. Mobil - média - tudatosság

Előadó: Timár Borbála

A gyerekek napjainkban legtöbbször mobileszközön (telefonon vagy tableten) érik el az online tartalmakat. Mit kezdhet ezzel az iskola? A webinárium két megközelítésben beszél a témáról. Az első rész a mobil tanulásról, az okoseszközök iskolai használatának lehetőségeiről szól a médiatudatosság szemszögéből, a második pedig a tudatos mobileszköz-használat tanításának lehetőségeit mutatja be.

                                     A webinárium ide kattintva megtekinthető.

 

6. eBook készítés 2.rész

Előadó: Egri Józsefné (eTwinning nagykövet) 

Az ebook kiválóan alkalmas egy-egy projekt munka összegzésére, publikálására és akár tanórán kollaboratív eszközként is kiválóan funkcionál. 
Újabb, az oktatásban jól használható ebook készítő eszközök bemutatása.

                                     A webinárium ide kattintva megtekinthető.

 

7. Fizikai kísérletek a XXI. században

Előadó: Härtlein Károly (BME)

Hogyan alakítja át a mérést, a kísérletezést a digitális technika?
Hogyan kell a digitális kísérletet beilleszteni a fizikaórák világába?
Didaktikai és módszertani, lehetőségek, buktatók.

                                      A webinárium ide kattintva megtekinthető. 

 

8. Like = kokain? Apokalipszis most, vagy inkább: média állandósuló morális-pánik üzemmódban 

Előadók: Dr. Koltay András (médiajogász, Pázmány Péter Katolikus Egyetem) és Hartai László (filmrendező, médiaoktatás-szakértő) 

Az előadók a Digitális Gyermekvédelmi Stratégia szakértőiként konkrét esetek felidézésével adnak áttekintést az internethasználattal együtt járó fontosabb kockázat-csoportokról. 
Bemutatják azokat a megközelítés-módokat, amelyek részben a szabályozás puha vagy keményebb eszközeivel csökkenthetik az online-ra „kattanás” káros hatásainak következményeit, másfelől a tudatosítás, a képzés módszereivel növelhetik a felhasználók (nemcsak a gyerekek, de a felnőttek) digitális ellenálló-képességét. 
A beszélgetésben arról is szó lesz, hogy mennyiben ismerős illetve mennyiben újszerű veszélyekkel kell szembenéznünk az internethasználat általánossá válásával, s ezeket a jelenségeket hogyan tematizálja a bulvármédia.

                                      A webinárium ide kattintva megtekinthető.

 

9. Digitális pénzügyi oktatás a Mobidikben - Mobil Digitális Iskolában

Előadók: Vanya-Lukács Imola és Koltay Eszter (Mobidik program trénerek)

A Mobidik - Mobil Digitális Iskola egy  legmodernebb oktatási digitális felszereltséggel rendelkező utazó osztályterem, mely 2017. év elején indult országos útjára a Digitális Oktatási Stratégia bevezetésének zászlóshajójaként. A hagyományos órák mellett kidolgoztunk számtalan tanrenden kívüli tananyagot, melyek a játékos digitális módszertanokon alapuló technikákat veszik sorra. Alapvető célunk a pedagógusok digitális tájékozottságának segítése.

A webinárium során bemutatott pénzügyi óra ismeretanyagát a Pénziránytű-BankVelem Program általános iskolásoknak szóló kidolgozott tananyagai adják.
A bemutató során megismertetjük a kollégákat a BankVelem Program játékos oktató felületeivel, a Pénziránytű Alapítvány online oktató játékaival, valamint az MNB által kidolgozott bankjegybiztonságot oktató applikációkkal.

Megkérjük tisztelt hallgatóinkat, hogy egy tervezett közös játék sikeréhez előzetesen készítsék maguk mellé mobiltelefonjukat vagy laptopjaikat/tabletjeiket, melyre kérjük telepítsék a Kahoot! nevű alkalmazást vagy a böngészőjükbe hívják be előzetesen ezt az oldalt: https://kahoot.it/

                                        A webinárium ide kattintva megtekinthető.

 

Az élő webinárium egy online felületen lesz megtekinthető, a jelentkezők emailben kapják majd meg a belépéshez szükséges információkat. Az előadás során kérdezni is lehet majd az előadótól. Az előadást rögzítjük és a Digitális Témahét YouTube csatornájára feltöltjük.

Szeretettel várunk minden érdeklődőt!